Rusza projektowanie Północnej Śródmiejskiej Obwodnicy Bielska-Białej. Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej podpisał umowę z projektantem. Na razie tylko na część trasy – połączenie ul. Warszawskiej z Krakowską.
To w najbliższych latach będzie jedna z największych miejskich inwestycji drogowych. Ma ułatwić transport w północno-wschodnich dzielnicach miasta. Miasto rozpoczyna projektowanie, choć z uwagi na trudną sytuację finansową inwestycję podzielono na dwie części.
W pierwszej kolejności ma powstać odcinek od ul. Warszawskiej do ul. Wyzwolenia. Fragment od ulicy Wyzwolenia do Krakowskiej będzie realizowany jako drugi etap.
![](https://www.rynekinfrastruktury.pl/img/20221124074944mzdbbmapa.jpg)
fot. MZD Bielsko-Biała
Jak podało miasto, koncepcja dla całej inwestycji została opracowana na początku roku. Teraz ma powstać kompletna dokumentacja projektowa dla pierwszego odcinka. Wykona ją firma Mosty Katowice.
Dokumentacja będzie dotyczyła budowy dwujezdniowej drogi o długości 1,9 km. Fragment objęty dokumentacją rozpocznie się od skrzyżowania z ul. Czechowicką, przechodząc przez tereny należące do PKP, a dalej w rejonie ulic Trakcyjnej, Michała Grażyńskiego i Komorowickiej.
Droga będzie wykorzystywać m.in. korytarz istniejącej ul. Piekarskiej aż do ul. Wyzwolenia. Wraz z drogą powstanie chodnik, pas zieleni i ścieżka rowerowa. Powstaną 4 ronda oraz półotwarty tunel, nad którym pobiegną dotychczasowe linie kolejowe.
W rejonie obecnego skrzyżowania ulic Komorowickiej z Piekarską ma powstać zupełnie nowy, bezkolizyjny układ komunikacyjny. Ulica Komorowicka przebiegnie pod linią kolejową i projektowaną obwodnicą – tłumaczy MZD.
Opracowanie dokumentacji umożliwi miastu złożenie wniosku o dofinansowanie inwestycji. Koszt budowy drogi na odcinku od ul. Warszawskiej do ul. Wyzwolenia jeszcze na początku roku szacowany był na ok. 300 mln zł.
Miasto chce pozyskać środki z programu FEnIKS 2021-2027.