Bielsko-Biała rozpoczęła poszukiwania firmy, która opracuje projekt dla północnej obwodnicy śródmieścia. Inwestycja ma w przyszłości usprawnić połączenia z drogami ekspresowymi S1 i S52. Koncepcja zakłada poprowadzenie trasy łączącej ulicę Warszawską z ulicą Krakowską. Inwestycja będzie prowadzona w dwóch etapach. Pierwszym będzie odcinek od ul. Wyzwolenia do ul. Krakowskiej.
Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej poszukuje firmy, która opracuje dokumentację projektową dla inwestycji polegającej na budowie nowej drogi, która połączy ul. Warszawską z ul. Krakowską. Obecnie drogowcy chcą stworzyć koncepcję dla poprowadzenia pierwszego odcinka od ul. Wyzwolenia do ul. Krakowskiej. Zadanie ma zostać zrealizowane w ramach projektu „Budowa Północnej Śródmiejskiej Obwodnicy Miasta Bielska-Białej”. Jak podkreślają urzędnicy, ze względu na koszty i ogólną sytuację w kraju inwestycja, szacowana na około pół miliarda złotych, będzie prowadzona dwuetapowo – pomiędzy ulicami Warszawską i Wyzwolenia oraz od Wyzwolenia do ulicy Krakowskiej.
Do zadań wykonawcy będzie należało wykonanie pełnobranżowej i kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Firma wykona projekt budowlany, projekt wykonawczy, sporządzi operat wodnoprawny, przygotuje materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji, wyceni działki przeznaczone do zajęcia pod inwestycję drogową, opracuje projekt organizacji ruchu i sporządzi materiały do wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Zamawiający wymaga także od wykonawcy pełnienie nadzoru autorskiego nad robotami budowlanymi.
Z uwagi na fakt, że przetarg obejmuje opracowanie koncepcji, to rozwiązania projektowe zostaną uszczegółowione dopiero w projekcie budowlanym. Zamawiający wskazuje jedynie ogólne wymagania, jakie stawia przed inwestycją. Zaplanowano, że nowa droga o długości ok. 1 600 metrów będzie miała klasę G i przekrój jednojezdniowy z dwoma pasami ruchu. Po obu stronach drogi ma się znaleźć chodnik dla pieszych oraz po jednej stronie ścieżka rowerowa na odcinku od ronda Piekarska do ul. Wapiennej. Z kolei na odcinku od ul. Wapiennej do ul. Krakowskiej infrastruktura pieszo-rowerowa ma się znajdować wyłącznie po jednej stronie.
Powstać ma nowe rondo, które połączy nową drogę z ul. Krakowską i Krzyżową. Ta ostatnia zostanie w dodatku rozbudowana na długości 600 metrów. Zaplanowano także przebudowę skrzyżowania łączącego ul. Krakowską z ul. Podgórną i ul. Grabową, ul. Wapienną. Firma projektowa zaproponuje ponadto budowę obiektów inżynieryjnych, zatok autobusowych, parkingów, odwodnienia, oświetlenia drogowego. W ramach inwestycji powstaną także nowe rozwiązania komunikacyjne zapewniające dojazd do instytucji i firm w sąsiedztwie nowej drogi oraz liczne zjazdy publiczne i indywidualne.
Na realizację zamówienia wskazano 440 dni, czyli prawie 15 miesięcy. Na prace projektowe przeznaczono 250 dni, czyli ponad 8 miesięcy. Składanie ofert wyznaczono do 19 czerwca. Wybór wykonawcy dokumentacji projektowej poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz kryterium doświadczenia potencjału kadrowego (40 proc.).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.