ew
Przeprowadzone oszacowanie nośności mostu według zarządzenia nr 17 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z 1 czerwca 2004 roku nakazującego stosowanie "Instrukcji do określania nośności użytkowej drogowych obiektów mostowych" kwalifikuje most do dopuszczenia ruchu pojazdów o masie całkowitej do 12 ton.
Analiza nośności przeprowadzona wg normy PN-85/S-10030 kwalifikuje most do klasy E, co zgodnie z tablicą 5 tejże normy pozwala dopuścić do eksploatacji na obiekcie dwukierunkowy ruch pojazdów o ciężarze do 150kN, czyli masie do 15 ton.
Dwupasmowa jezdnia na moście ma szerokość 5,40 m, co znacznie utrudnia wymijanie się na moście największych pojazdów ciężarowych. Droga krajowa nr 47 jest to obecnie jedyna droga, po której mogą się poruszać pojazdy o masie całkowitej do 42 ton, dojeżdżające między innymi do Zakopanego.
Most ma około 80 lat, przed siedemdziesięciu laty przęsło nurtowe (północne) zostało odbudowane po zniszczeniach wojennych z gorszych materiałów. Stan techniczny obiektu jest zły. W wielu miejscach beton uległ takiej degradacji, że nie jest możliwy jego remont. Ze względu na ograniczenia skrajni poziomej na obiekcie, największe pojazdy ciężarowe nie wjeżdżają z dwóch stron równocześnie na obiekt.
Remont obiektu w celu dalszego jego użytkowania uważa się za niecelowy ze względów technicznych i ekonomicznych. Zaleca się pilny remont wsporników przegubów gerberowskich, jako zabieg doraźny do czasu wykonania nowego mostu. Należy ponadto zwiększyć częstotliwość przeglądów mostu, aby obserwować stan jego poszczególnych elementów.
Należy wprowadzić ograniczenie prędkości pojazdów przejeżdżających przez most do 30km/h, aby ograniczyć efekty dynamiczne zwiększające obciążenia i wytężenia elementów mostu.
Przed mostem będzie ustawiony znak "pierwszeństwo dla pojazdów nadjeżdżających z przeciwka – dotyczy pojazdów ciężarowych". Z drugiej strony mostu ustawiony będzie znak "pierwszeństwo na zwężonym odcinku jezdni – dotyczy pojazdów ciężarowych".
GDDKiA podaje, że należy w możliwie jak najkrótszym terminie dokonać rozbiórki istniejącego mostu i wybudować nowy most, który będzie spełniał wymagania obowiązujących przepisów zarówno w zakresie skrajni drogowej, skrajni pieszych, jak również w zakresie wymaganej nośności.
Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie planuje wybudowanie nowego mostu. Złożone są dokumenty potrzebne do uzyskania pozwolenia na budowę, tzw. ZRID, do Wojewody Małopolskiego.