Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Lubuskie. W Konradowie jeździmy bezkolizyjnie nad torami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Data publikacji:
18-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Mieszkańcy Konradowa (gm. Otyń) zyskali nowe, bezkolizyjne skrzyżowanie nad torami. Na kolejowej trasie między Wrocławiem a Szczecinem pociągi jeżdżą pod wiaduktem drogowym. PKP Polskie Linie Kolejowe wybudowały obiekt za ok. 14 mln zł przy współpracy z samorządem. Inwestycja to część ogólnopolskiego projektu z udziałem środków UE z POIiŚ.

W Konradowie (gmina Otyń) zakończyły się już zasadnicze prace związane z budową nowego wiaduktu drogowego nad torami linii Wrocław – Szczecin (linia kolejowa nr 273, tzw. Nadodrzanka). Dwupoziomowe skrzyżowanie od dziś zwiększa już poziom bezpieczeństwa i zapewnia mieszkańcom lepszy system komunikacji. Obiekt to ważny element nowej obwodnicy Konradowa (gmina Otyń) – informuje PLK.

Trzyprzęsłowy wiadukt drogowy ma ponad 60 m długości i blisko 12 m szerokości. Dla kierowców przygotowano dwa pasy ruchu, po jednym w każdą stronę, a dla pieszych i rowerzystów – odseparowane od jezdni ścieżki.

– Inwestycje kolejowe to nie tylko dogodniejsze przejazdy pociągiem, ale także korzystne zmiany w okolicy torów dla wyższego bezpieczeństwa i sprawniejszego systemu komunikacji. Bezkolizyjne skrzyżowanie w Konradowie zapewni płynniejsze przejazdy, zarówno w ruchu kolejowym, jak i drogowym, a mieszkańcy tej części województwa lubuskiego już od dziś odczują korzystne zmiany, bo będą mogli pokonać tory niezależnie od ruchu pociągów – powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu, Andrzej Bittel.

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. efektywnie wykorzystują środki budżetowe i unijne, aby przy dobrej współpracy z samorządami zastępować przejazdy kolejowo-drogowe bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. Pozytywne efekty współpracy od dziś odczują mieszkańcy Konradowa. Dzięki nowemu, dwupoziomowemu obiektowi zwiększy się poziom bezpieczeństwa na linii Wrocław – Szczecin oraz obwodnicy miejscowości, a dodatkowo zapewnione będą sprawniejsze przejazdy – powiedział Wiceprezes Zarządu, dyrektor ds. eksploatacji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Mirosław Skubiszyński.

Bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi znajdujące się w pobliżu trzy dotychczasowe przejazdy kolejowo-drogowe w Konradowie (2 przejazdy) i Zakęciu (1 przejazd) – likwidacja skrzyżowań w poziomie torów, którymi łącznie przejeżdża ok. 48 pociągów i ok. 1 tys. samochodów w ciągu doby, przewidywana jest w najbliższych dniach.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję „Budowa skrzyżowania bezkolizyjnego w ciągu nowobudowanej obwodnicy Konradowa w nowym śladzie DP nr 1050F wraz z budową przyległego układu drogowego, w zamian za likwidację przejazdów kolejowo-drogowych na linii kolejowej nr 273 – kat. C w km 134,546 w Zakęciu oraz kat. C w km 135,529 i kat. D w km 135,753 w Konradowie” za ok. 13,8 mln zł (netto). PLK S.A. przeznaczyły na prace ok. 5,1 mln zł, a pozostałą część środków pokryło Starostwo Powiatowe w Nowej Soli i Gmina Otyń. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest do końca października br. – obecnie wykonawca m.in. kończy montaż oznakowania.

Nowe bezkolizyjne skrzyżowania w Polsce

Jak podaje komunikat prasowy spółki, prace w Konradowie są częścią ogólnopolskiego projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. W ramach ogólnopolskiego projektu, wartego ok. 268 mln zł, z udziałem środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko PLK S.A. przy współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego zastępują przejazdy kolejowo-drogowe bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. Celem jest zwiększenie bezpieczeństwa oraz zapewnienie dogodniejszej komunikacji.

W całej Polsce projekt obejmuje 21 obiektów: wiaduktów drogowych, kolejowych, przejść podziemnych i wiaduktów pieszo-rowerowych. Z efektów korzystają już mieszkańcy ośmiu miejscowości, m.in. Kostrzyna (wielkopolska), Sokółki (podlaskie) czy Skierniewic (łódzkie).
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ruszyła budowa wiaduktu nad torami w Młoszowej

Drogi i autostrady

Ruszyła budowa wiaduktu nad torami w Młoszowej

inf. pras PKP PLK 20 listopada 2023

Biała Podlaska szuka wykonawcy dokumentacji projektowej obwodnicy

Miasto

Rail Baltica: Można korzystać z wiaduktu nad torami w Łapach

Inżynieria i innowacje

Częstochowa startuje z inwestycją przedłużenia ul. 1 Maja

Drogi i autostrady

Częstochowa startuje z inwestycją przedłużenia ul. 1 Maja

Przemysław Farsewicz 20 listopada 2023

Rail Baltica: Tunel pod torami w Niewodnicy Kościelnej gotowy

Intermodal i logistyka

Kolejnictwo: Co ze spółkami zależnymi CPK i PLK?

Biznes i przemysł

Kolejnictwo: Co ze spółkami zależnymi CPK i PLK?

Łukasz Malinowski 15 listopada 2023

Zobacz również:

Ruszyła budowa wiaduktu nad torami w Młoszowej

Drogi i autostrady

Ruszyła budowa wiaduktu nad torami w Młoszowej

inf. pras PKP PLK 20 listopada 2023

Biała Podlaska szuka wykonawcy dokumentacji projektowej obwodnicy

Miasto

Rail Baltica: Można korzystać z wiaduktu nad torami w Łapach

Inżynieria i innowacje

Częstochowa startuje z inwestycją przedłużenia ul. 1 Maja

Drogi i autostrady

Częstochowa startuje z inwestycją przedłużenia ul. 1 Maja

Przemysław Farsewicz 20 listopada 2023

Rail Baltica: Tunel pod torami w Niewodnicy Kościelnej gotowy

Intermodal i logistyka

Kolejnictwo: Co ze spółkami zależnymi CPK i PLK?

Biznes i przemysł

Kolejnictwo: Co ze spółkami zależnymi CPK i PLK?

Łukasz Malinowski 15 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5