CEMEX dostarcza specjalistyczny beton o obniżonym składzie węglowym na budowę Północnej Obwodnicy Krakowa. Wykorzystanie tego rozwiązania pozwala obniżyć ślad węglowy oraz jest potwierdzeniem zaangażowania CEMEX w działania na rzecz ochrony klimatu.
Północna Obwodnica Krakowa będzie liczyła 12,327 km. Inwestycja zostanie zrealizowana w trzech etapach. Będący obecnie w budowie odcinek, na który materiały od października ubiegłego roku dostarcza CEMEX, będzie obejmował dwa tunele w miejscowościach Zielonki i Bosutów.
Do budowy tuneli wykonywanych w technologii podstropowej, zostanie wykorzystanych kilka rodzajów specjalnie zaprojektowanych przez CEMEX mieszanek betonowych.
CEMEX dostarcza beton w różnych klasach wytrzymałości i o różnych parametrach trwałościowych.
Na potrzeby wykonania stropów i ścian tuneli dostarczona zostanie specjalistyczna mieszanka betonowa o niskim śladzie węglowym przeznaczona do budowy masywnych elementów konstrukcji budowlanych. CEMEX dostarczy również mieszanki betonowe na nawierzchnie w tunelach, a na pozostałe obiekty także: betony zwykłe konstrukcyjne, beton mostowy oraz beton do wykonania pali typu CFA i TVB.
- Północna Obwodnica Krakowa to bardzo ważny projekt. Duże znaczenie dla powodzenia inwestycji ma jakość wykorzystywanych mieszanek betonowych. Z myślą o powstających tunelach, zespół technologów betonu z CEMEX zaprojektował specjalne mieszanki o najwyższych parametrach trwałościowych, jak również mieszanki o obniżonym śladzie węglowym dedykowane do wykonania stropów tuneli, o przekroju dochodzącym do 2 m – mówi Michał Grys, Dyrektor Pionu Materiały w CEMEX Polska. – Wszystkie mieszanki wykorzystywane podczas budowy charakteryzują się doskonałymi parametrami i zostały przygotowane z uwzględnieniem specyfiki inwestycji – dodaje.
Mieszanki betonowe, które trafią na budowę obwodnicy, powstaną w dwóch mobilnych wytwórniach betonu zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie Krakowa – w Bosutowie i Zielonkach.
Północna Obwodnica Krakowa jest budowana przez konsorcjum firm: Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhüt A.S i Gülermak Sp. z o.o. oraz Mosty Łódź S.A. Zakres robót obejmuje m.in. budowę drogi ekspresowej S52 od węzła Modlnica do węzła Mistrzejowice wraz z obiektami inżynierskimi, budowę 3 nowych węzłów i rozbudowę istniejącego węzła Modlnica oraz budowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Zgodnie z umową wykonawczą pomiędzy GDDKiA (inwestorem) a ww. konsorcjum wykonawców cała inwestycja ma zostać zakończona w 2023 roku.
Inwestycja, która powstaje w ciągu drogi ekspresowej S52, połączy wszystkie wyloty dróg krajowych po północnej stronie Krakowa (A4, DK 79, DK 94, S7). Ocenia się, że odciąży ona III obwodnicę miasta, co w perspektywie poprawi przepustowość układu drogowego stolicy Małopolski.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.