Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jeszcze raz musi przeanalizować oferty na budowę obwodnicę Szwecji. Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła pierwsze rozstrzygnięcie.
Ta obwodnica ma powstać w ciągu drogi krajowej nr 22. Będzie miała ok. 4 km długości. W październiku szczecińska GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na budowę. Otrzymała 5 ofert, z czego dwie mieściły się w kosztorysie zamawiającego. Za najkorzystniejszą został uznana oferta złożona przez Budimex – była najtańsza, a jej wartość to 60,721 mln zł. W przetargu cena miała wagę 55 proc. Pozostałe kryteria to przedłużenie gwarancji na instalacje zasilające (10 proc.), na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (30 proc.) oraz zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego – 5 proc.
Od rozstrzygnięcia odwołało się konsorcjum Kobylarni i Mirbudu (oferent z drugą ceną – 63,668 mln zł), a KIO uwzględniła odwołanie.
W wyroku wydanym 17 stycznia nakazała zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu, odtajnienie i udostępnienie odwołującemu wyjaśnień treści oferty złożonej przez Budimex, a także dokonanie ponownego badania i oceny ofert. Na orzeczenie KIO przysługuje odwołanie do sądu, ale GDDKiA już unieważniła czynność wyboru oferty.
W ramach planowanej inwestycji na terenie powiatu wałeckiego w woj. zachodniopomorskim powstanie 4-kilometrowa droga klasy GP, która ominie miejscowość Szwecja od strony południowej.
Wyświetl większą mapę
Do wybudowania są m.in. most nad Piławą o długości 78 m i dwa wiadukty nad obwodnicą. Inwestycja będzie realizowana w ramach Programu budowy 100 obwodnic.