Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie prac budowlanych w ramach projektu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych nr 16, 59 i 63. W ramach inwestycji doświetlone zostaną przejścia dla pieszych w aż 106 lokalizacjach.
Przez Mazury przebiega kilka dróg krajowych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych planuje doświetlenie aż 106 przejść dla pieszych na drogach krajowych nr 16, 59 i 63. Prace mają zostać zrealizowane w gminach Giżycko, Miłki, Mrągowo, Pozezdrze, Ryn i Węgorzewo, przy czym w przypadku Giżycka i Mrągowa mowa zarówno o gminie miejskiej, jak i wiejskiej. W jednej ze 106 lokalizacji do zadań wykonawcy będzie należało również zrealizowanie robót w branży drogowej i inżynierii ruchu.
Inwestycja obejmie wyłącznie realizację prac budowlanych – w dokumentach przetargowych znajduje się przygotowana wcześniej dokumentacja projektowa. W przypadku miast Mrągowo, Ryn i Węgorzewo trzeba zaznaczyć, że drogi krajowe przebiegają przez ich obszar, a nie obwodnicami. W ich bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się zabudowa mieszkalna i usługowa. Obejść nie posiadają również wsie w gminach Miłki i Pozezdrze, w tym wsie będące siedzibami tych gmin. Choć obwodnicę posiada Giżycko, rozwój miasta w kierunku północnym spowodował, że także w tym przypadku droga krajowa sąsiaduje z obszarami generującymi ruch pieszych.
Kontrakt ma zostać zrealizowany w terminie 7 miesięcy, począwszy od dnia podpisania umowy. Jako źródło finansowania wskazano środki budżetowe w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Jedynym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena. Będzie je można składać do dnia 19 lutego bieżącego roku do godziny 11:00. W ostatnim czasie GDDKiA ogłosiła szereg podobnych postępowań przetargowych, w tym dotyczących województwa warmińsko-mazurskiego. Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w ostatnich miesiącach, tylko
w Piszu prace zostaną zrealizowane w aż 38 lokalizacjach. Realizacja wszystkich inwestycji powinna przyczynić się do wydatnego ograniczenia ryzyka wypadków z udziałem pieszych.