Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Będzie bezpieczniej na przejazdach kolejowo-drogowych w Wielkopolsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
26-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Będzie bezpieczniej na przejazdach kolejowo-drogowych w Wielkopolsce
fot. Ewa Kostanciak/PKP PLKOkolice Topoli
Blisko 30 przejazdów kolejowo-drogowych w Wielkopolsce zyska nowe zabezpieczenia. Zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu pociągów, zapewniona będzie możliwość sprawniejszego pokonania torów. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy na wymianę urządzeń przejazdowych m.in. w okolicy miejscowości Topola, Tarchały, Biniew, Biadki i Wilkowice. Inwestycja za ok. 30,2 mln zł jest współfinansowana z KPO.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały trzy umowy na wymianę urządzeń przejazdowych w południowej części województwa wielkopolskiego. Jak podaje spółka, prace obejmą łącznie 29 skrzyżowań torów z drogami, znajdujących się na liniach kolejowych: Leszno – Zbąszyń (nr 359 – m.in. w okolicy miejscowości Wilkowice) oraz na wielkopolskich odcinkach tras Kluczbork – Poznań (nr 272 – m.in. w okolicy miejscowości Biniew), Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie (nr 355 – m.in. w okolicy miejscowości Topola i Tarchały), Łódź Kaliska – Tuplice (nr 14 – m.in. w okolicy miejscowości Biadki i Kobylin), Oleśnica – Chojnice (nr 281 – m.in. w okolicy miejscowości Miłosław i Wolenice ) i Herby Nowe – Oleśnica (nr 181 – m.in. w okolicy Kępna).

Dotychczasowe urządzenia odpowiedzialne za zabezpieczenie ruchu – sygnalizacje świetlne, rogatki oraz powiązane z nimi niezbędne instalacje techniczne – zostaną zastąpione nowymi na przejazdach kolejowo-drogowych zabezpieczonych sygnalizacją świetlną i rogatkami (kat. A i kat. B) oraz zabezpieczonych sygnalizacją i krzyżami św. Andrzeja (kat. C).

Jak zapewniają PKP PLK, wymiana urządzeń przejazdowych zwiększy bezpieczeństwo przejazdów pociągów, umożliwi płynne pokonanie torów przez kierowców, rowerzystów i pieszych oraz na lata zminimalizuje ryzyko wystąpienia ewentualnych usterek. Wraz z wymianą urządzeń przejazdy zyskają tarcze przejazdowe, które informują maszynistów o poprawnym działaniu urządzeń, a w przypadku ewentualnej usterki, umożliwiają wprowadzenie dodatkowych procedur bezpieczeństwa i zmniejszenia prędkości pociągów w obrębie przejazdu.

PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadzą inwestycję w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych – etap I”. Zgodnie z podpisanymi umowami na „Wymianę urządzeń przejazdowych typu COB-63 na komputerowe urządzenia samoczynnych sygnalizacji przejazdowych na terenie IZ Ostrów Wlkp.”, „Wymianę urządzeń przejazdowych typu SPA-1 i SPA-2 na komputerowe urządzenia samoczynnych sygnalizacji przejazdowych na terenie IZ Ostrów Wlkp.” oraz „Wymianę wyeksploatowanych mechanicznych urządzeń przejazdowych na przejazdach kolejowo-drogowych kategorii A na terenie IZ Ostrów Wlkp. na urządzenia nowej generacji” prace zrealizują Komunikacyjne Zakłady Automatyki Trans-Tel Sp. z o.o. Na wymianę urządzeń przejazdowych Spółka przeznaczy ok. 30,2 mln zł przy udziale środków Unii Europejskiej z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Inwestycja będzie sukcesywnie realizowana na poszczególnych przejazdach do I kw. 2026 r. i nie będzie miała wpływu na przejazdy pociągów.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK. Zarząd już w pełnym składzie

Polityka i prawo

PKP PLK. Zarząd już w pełnym składzie

Łukasz Malinowski 27 marca 2024

PKP PLK. Zarząd już w pełnym składzie

Polityka i prawo

PKP PLK. Zarząd już w pełnym składzie

Łukasz Malinowski 26 marca 2024

Malepszak: Realizacja części inwestycji PLK zakończyła się kompromitacją

Intermodal i logistyka

Wyborski: Jeszcze w tym roku damy pierwsze efekty pasażerom

Intermodal i logistyka

Malepszak: Realizacja części inwestycji PLK zakończyła się kompromitacją

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

PKP PLK. Zarząd już w pełnym składzie

Polityka i prawo

PKP PLK. Zarząd już w pełnym składzie

Łukasz Malinowski 27 marca 2024

PKP PLK. Zarząd już w pełnym składzie

Polityka i prawo

PKP PLK. Zarząd już w pełnym składzie

Łukasz Malinowski 26 marca 2024

Malepszak: Realizacja części inwestycji PLK zakończyła się kompromitacją

Intermodal i logistyka

Wyborski: Jeszcze w tym roku damy pierwsze efekty pasażerom

Intermodal i logistyka

Malepszak: Realizacja części inwestycji PLK zakończyła się kompromitacją

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5