Nowy most przez Wieprz w Krasnymstawie wybuduje firma Balzola Polska. Miasto podpisało już umowę z wykonawcą. Prace wyceniono na 54,5 mln zł.
To będzie jedna z największych inwestycji w Krasnymstawie o istotnym znaczeniu dla mieszkańców miasta i regionu. Usprawni ruch w kierunku granicy państwa i poprawi komunikację w mieście zwiększając jednocześnie dostęp do terenów inwestycyjnych.
- Budowa nowej przeprawy mostowej jest efektem wielu lat przygotowań, planowania i współpracy między wieloma podmiotami. Jest bardzo ważnym elementem także mojego planu rozwoju miasta. Przed nami ogromne wyzwanie, ale również wspaniała perspektywa na przyszłość – mówi Daniel Miciuła, burmistrz Krasnegostawu.
Most połączy brzegi Wieprza na wysokości ulic Nieczaja i Kaczej. Będzie miał blisko 102 m długości i ponad 18 m szerokości. Na obiekcie znajdzie się jednojezdniowa droga o dwóch pasach ruchu.
Wyświetl większą mapę
– Prace budowlane przygotowawcze do budowy już rozpoczęliśmy kompletując zespół na tę inwestycję. Zaczynamy od inwentaryzacji obiektów sąsiadujących z budową. W pierwszej kolejności rozpoczniemy od przygotowania terenu inwestycji takich jak niezbędne wycinki, odhumusowanie. Następnie rozpoczniemy przebudowę kolidujących z inwestycja sieci podziemnych – wyjaśnia Marek Kamiński, dyrektor operacyjny Balzola Polska.
Konstrukcja obiektu będzie realizowana ze stali konstrukcyjnej i betonu zbrojeniowego. Będzie to most łukowy żelbetowy z podwieszoną, żelbetową płytą pomostu dodatkowo sprężoną. Most wsparty będzie na dwóch przyczółkach posadowionych na brzegach rzeki Wieprz.
Przyjęta technologia realizacji obiektu zakłada przeprowadzenie wszystkich prac mostowych za pomocą dźwigów ze stanowisk brzegowych.
Jak wyjaśnia wykonawca, realizacja pomostu zostanie przeprowadzona w pełnych deskowaniach podpartych przez rusztowania stałe. Po wykonaniu konstrukcji nośnej i uzyskaniu przez nią odpowiedniej wytrzymałości materiałowej, wykonane zostaną pozostałe prace obejmujące izolacje, nawierzchnie, kapy chodnikowe, montaż wyposażenia oraz pozostałe roboty wykończeniowe.
Most został zaprojektowany na najwyższą klasę obciążeń taborem samochodowym według standaryzacji NATO – STANAG 202. Drogę na moście jak i na dojazdach do mostu zaprojektowano na klasę drogi G, kategorię ruchu KR3 oraz dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej na nawierzchnię 115 kN.
Na wykonanie inwestycji zaplanowano 2,5 roku.