GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na budowę obwodnicy Pradeł w ciągu DK-78. Zgłosiło się aż 15 firm. Najtańsze jest NDI.
Chodzi o budowę obwodnicy o długości ponad 2 km. Droga ma powstać w nowym śladzie. Inwestor wycenił to zadanie na 72,150 mln zł. W tym budżecie zmieściło się 5 wykonawców.
Najtańsza propozycję złożyło NDI, które wyceniło prace na 64,890 mln zł. Kolejne propozycje to: Rubau – 66,795 mln zł, konsorcjum Mirbudu i Kobylarni - 66,934 mln zł, Skanska - 68,989 mln zł i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart - 70,698 mln zł. Pierwsza oferta powyżej budżetu inwestora to Mota Engil – 72,877 mln zł, a najdroższa została wyceniona na 99,725 mln zł – tę ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów z Gliwic.
Pomiędzy nimi uplasowały się oferty takich firm jak: Mota Engil - 72,872 mln zł, Porr - 73,095 mln zł, Mostostal Warszawa 75,081 mln zł, Mosty Łódź - 75,520 mln zł, PTU Intercor - 75,933 mln zł, Strabag Infrastruktura Południe - 76,226 mln zł, Budimex - 78,388 mln zł i Eurovia 79,871 mln zł.
Obwodnica Pradeł będzie drogą jednojezdniową z dwoma pasami ruchu, po jednym w każdym kierunku. Będzie dostosowana do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Ponadto przebudowany zostanie istniejący odcinek DK-78 na długości ponad 1,2 km. Wybudowane zostaną jezdnie dodatkowe dla obsługi przyległego terenu.
Wyświetl większą mapę
Na nowej trasie powstanie jedno rondo, wiadukt nad drogą wojewódzką nr 794, most nad rzeką Krztynia oraz przejście dla zwierząt dużych i małych nad DK-78.
W ramach zadania powstaną także drogi dojazdowe, ciągi piesze, pieszo-rowerowe, zatoki do kontroli pojazdów i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W ciągu tej samej trasy GDDKiA będzie realizowała także obwodnice Poręby i Zawiercia, Kroczyc i Szczekocin.