Koncesjonariusz autostrady A2, spółka Autostrada Wielkopolska szuka wykonawcy, który dobuduje trzeci pas ruchu na autostradzie A2 pomiędzy węzłami Poznań Krzesiny i Poznań Wschód. Jak wszystko pójdzie z godnie z planem, prace zostaną zrealizowane przed końcem 2025 roku.
Spółka zarządzająca autostradą ogłosiła przetarg na wybór wykonawcy prac. Zadaniem poszukiwanej firmy będzie dobudowa trzeciego pasa ruchu w obu kierunkach na odcinku autostrady o długości 11 km wraz z naprawą istniejącej konstrukcji jezdni, a także remont nawierzchni na węzłach Poznań Luboń i Poznań Wschód.
Wyświetl większą mapę
Budowa dodatkowego pasa będzie wymagała także m.in. rozbudowy obiektów inżynierskich, wykonania podwójnego pasa włączania w kierunku zachodnim na węźle Poznań Wschód, przebudowy wjazdów awaryjnych, przebudowa barier ochronnych i ogrodzenia autostrady.
Poszerzenia będą potrzebowały mosty nad rzekami Michałówka i Kopla, podwyższone mają być także ekrany akustyczne po południowej stronie autostrady w rejonie węzła Poznań Wschód. Po stronie północnej wybudowane zostaną z kolei trzy nowe ekrany akustyczne.
Prywatny inwestor oczekuje, że prace zostaną zrealizowane w ciągu 16 miesięcy od rozpoczęcia robót (to z kolei ma nastąpić nie później niż 30 dni od podpisania umowy), z wyłączeniem okresu zimowego. Prace związane z remontem węzłów mają trwać nie dłużej niż 1 miesiąc, przy czym w przypadku węzła Poznań Luboń mają być realizowane w okresie wakacyjnym – w lipcu lub sierpniu 2024 lub 2025 r.
Jak już zapowiadano wcześniej, trzeci pas ruchu na odcinku Poznań Krzesiny – Poznań Wschód powinien być dostępny dla kierowców przed końcem 2025 r. Trzeci pas będzie dobudowywany po zewnętrznej stronie każdej z jezdni, co będzie oznaczało m.in. spory zakres prac ziemnych.
Przypomnijmy, pod koniec 2019 r. do użytku kierowców został oddany trzeci pas ruchu na odcinku A2 pomiędzy węzłami Poznań Zachód i Poznań Krzesiny. Inwestycję zrealizował wówczas Strabag.
W ramach ogłoszonego przetargu AWSA, po złożeniu ofert przez wykonawców, zastrzega sobie prawo przeprowadzenia fakultatywnych negocjacji odrębnie z każdym z oferentów, którego oferta nie podlega odrzuceniu i który nie został wykluczony. Potem zamawiający zaprosi wykonawców do składania ofert dodatkowych, które zostaną ocenione na podstawie tych samych kryteriów.
Oceniane będą: cena (do 85 pkt na 100), termin realizacji zamówienia w części dotyczącej dobudowy pasa i remontu węzła Poznań Luboń (10 pkt) oraz posiadanie certyfikowanych standardów w zarządzaniu środowiskowym (ISO 14001), zarządzaniu bezpieczeństwem i higieną pracy (ISO 45001) oraz jakości zarządzania w organizacji (ISO 9001) (5 pkt).
Wnioski od zainteresowanych form będą przyjmowane do 12 lutego.