Rynek Infrastruktury
Autostrada Wielkopolska od dawna była otwarta na negocjacje ze stroną publiczną. Niestety, jak przyznaje Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka AWSA, ostatnie i jedyne spotkanie z MIR i GDDKiA z koncesjonariuszami dotyczące możliwości wprowadzenia e-myta na autostradach koncesyjnych miało miejsce w połowie kwietnia tego roku.
– GDDKiA obiecała dostarczenie opracowania z propozycjami wprowadzenia ETC na odcinkach koncesyjnych wraz z modelem systemu rozliczeń. Opracowanie do nas do dzisiaj nie dotarło. Dopóki nie zapoznamy się z nim, trudno jest nam cokolwiek komentować – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” rzeczniczka.
Zofia Kwiatkowska informuje, że 1 września tego roku przedstawiła w piśmie do resortu infrastruktury i rozwoju obszerne komentarze dotyczące projektu nowelizacji ustawy o drogach publicznych oraz ustawy o autostradach płatnych i KFD. Do tej pory MIR nie odpowiedziało.
– Czekamy na możliwość merytorycznej dyskusji ze stroną rządową na temat zgłoszonych przez nas uwag jak również na zaprezentowanie konkretnych propozycji uwzględniających wyrażone przez nas komentarze – oznajmia Kwiatkowska.
W zeszłą środę do koncesjonariusza autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Konina i ze Świecka do Nowego Tomyśla trafiło pismo z GDDKiA informujące o rozważanych przez dyrekcję systemach poboru opłat, jakie mogą być wprowadzone na autostradach płatnych oraz o prawdopodobnym wyborze jednego z systemów opartych na OBU (urządzenie pokładowe). System miałby obowiązywać na autostradach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję.
– AWSA od początku pojawienia się rozważań na temat wdrożenia i funkcjonowania ETC w Polsce oferuje gotowość do podjęcia merytorycznej dyskusji na ten temat - z poszanowaniem praw zawartych w umowie podpisanej z rządem – tłumaczy portalowi „RynekInfrastruktury.pl” rzeczniczka.