Poniemiecka nawierzchnia drogi między węzłami Szczecin Dąbie i Rząśnica w 2019 roku powinna już być nowym fragmentem autostrady A6. Wykonawcy, którzy spełnili warunki uczestnictwa w przetargu na jej przebudowę zostali zaproszeni do złożenia ofert cenowych. Propozycje cenowe mogą też składać pozytywnie zweryfikowane firmy chętne do przebudowy węzła Szczecin Kijewo.
W przypadku przebudowy autostrady A6 zaproszenia zostały wysłane do 16 podmiotów. Mają czas na przedstawienie oferty do 16 listopada. Zadanie będzie realizowane w formule tradycyjnej (buduj), a zakończenie realizacji planowane jest w 2019 roku.
Do drugiego etapu przetargu na rozbudowę węzła Szczecin Kijewo przeszło 18 podmiotów, które powinny złożyć oferty na realizację tego przedsięwzięcia w formule zaprojektuj i zbuduj do 15 listopada. Inwestycja powinna się zakończyć w 2020 roku.
GDDKiA liczy, że umowy na realizację tych zadań uda się podpisać w I kwartale przyszłego roku.
Autostrada A6 została wybudowana w latach 30. ubiegłego wieku. Od lat 90. była sukcesywnie przebudowywana. Uruchomione dziś drugie etapy przetargów dotyczą ostatnich brakujących fragmentów trasy.
Odcinek od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica ma długość 3,5 km. Obecnie jest oznaczony jako droga ekspresowa. W ramach prac będącą w złym stanie poniemiecką nawierzchnię z płyt betonowych zostanie zastąpiona nową nawierzchnią bitumiczną. Droga zostanie także poszerzona o pas awaryjny, a ponad nią powstanie górne przejście dla zwierząt.
Węzeł Szczecin Kijewo łączący autostradę z DK-10 zostanie rozbudowany. Obecnie brakuje tam pasów włączenia i wyłączenia dla niektórych relacji, pozostałe natomiast są nienormatywne. Zły stan nawierzchni powoduje, że obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 70 km/h.
Jak informuje GDDKiA, roboty obejmą przebudowę węzła do pełnego węzła typu koniczyna z jezdniami zbiorczo – rozprowadzającymi w ciągu autostrady A6. Zostaną także wybudowane nowe, szersze wiadukty węzła.