Austriackie ministerstwo ochrony klimatu dało 3,1 mln euro na rozwój wodorowo-elektrycznego pociągu do lokalnych przewozów po liniach wąskotorowych.
Austracki projekt "HyTrain" ma doprowadzić do wyprodukowania pierwszego wąskotorowego pociągu wodorowego. Przedsięwzięcie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie konstrukcji systemu napędowego oraz testy systemu w ruchu regularnym. Mają być one przeprowadzone na linii obsługiwanej przez Zillertalbahn (Jenbach - Mayrhofen).
Projekt pilotażowy bazował będzie na doświadczeniach m.in.
Alstom Coradia iLint przeprowadzonych w Niemczech i Niederlandach i zostanie wsparty przez austriackie ministerstwo ochrony klimatu kwotą 3,1 mln euro. Wodorowo-elektryczny pociąg dostosowany będzie do przewozów lokalnych, gdzie konieczne jest szczególne uwzględnienie dużego przyspieszenia i częstego hamowania zatrzymywania.
Przedsięwzięcie jest częścią "ofensywy wodorowej" WIVA P&G (Wasserstoffinitiative Vorzeigeregion Austria Power & Gas) i prowadzone będzie w ramach konsorcjum wspólnie z FEN Sustain Systems GmbH (FEN Systems). Partnerami projektu będą przewoźnik Zillertaler Verkehrsbetriebe AG (ZVB), HyCentA Research GmbH (HyCentA) z Grazu oraz Molinari Rail Austria GmbH (MOLINARI) z siedzibą w Jenbach.