Partner serwisu
Drogi i autostrady

Adamczyk: O tempie inwestycji decydują procedury środowiskowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
17-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfratsruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Adamczyk: O tempie inwestycji decydują procedury środowiskowe
for. EP
– Główną determinantą ogłoszenia przetargu, a następnie podpisania umowy na budowę drogi są procedury środowiskowe – stwierdził minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Jak zwrócił uwagę, czasem potrzeba kilkunastu lat, by uzyskać decyzję umożliwiającą ogłoszenie przetargu.

Podczas spotkania z dziennikarzami, minister mówił o planach związanych z budową najważniejszych ciągów komunikacyjnych.

– Dla potrzeb realizacji inwestycji jedną z głównych przeszkód, determinantą przetargu, podpisania umowy są procedury środowiskowe. One często trwają bardzo długo – mówił minister. Jako przykład wymienił drogę ekspresową S7 między Krakowem a granicą województwa świętokrzyskiego. – Dwanaście lat procedowana decyzja środowiskowa została uchylona w ubiegłym roku przez sąd administracyjny – przypomniał.

Chodzi o fragment pomiędzy granicami województwa a Szczepanowicami. Na liczącym ok. 23 km odcinku problematyczny okazał się ok. 4-km fragment w pobliżu Poradowa w powiecie miechowskim. Protesty mieszkańców spowodowały wsi spowodowały uchylenie całej decyzji. Ostatecznie GDDKiA udało się wyłączyć kłopotliwy odcinek i uzyskać decyzję środowiskową dla pozostałej części, co umożliwi realizację trasy z pominięciem krótkiego odcinka w okolicy wsi Poradów, dla którego procedura środowiskowa będzie powtórzona.

Inny przykład długotrwałych procedur środowiskowych to S7 w okolicach Skarżyska Kamiennej, który stanowi lukę na będącym blisko finału placu budowy związanej z ekspresową siódemką w województwach mazowieckim i świętokrzyskim (tam z przebiegiem drogi nie zgadzali się ekolodzy, a co za tym idzie, oprotestowywali wydane decyzje; decyzje umożliwiające wybór wykonawcy uprawomocniły się dopiero w grudniu ub. roku).

– Gdyby nie problemy z decyzją środowiskową dzisiaj zapewne ten odcinek byłby w realizacji, prawdopodobne dalece zaawansowany – mówił minister. – Ta sama historia dotyczy wschodniej obwodnicy Warszawy – dodał stwierdzając, że sprawy środowiskowe to obecnie główny problem związany z łączeniem głównych ciągów komunikacyjnych.

– Naszym celem jest spięcie układu drogowego – mówił tłumacząc, że chodzi o to, by uzupełnić zdefragmetaryzowane ciągi – by jadąc drogą ekspresową nie zjeżdżać na drogę o niższym standardzie, by za chwilę znów wrócić na ekspresówkę.

Uzupełnianie ciągów komunikacyjnych dotyczy obecnie m.in. autostrady A1, drogi S3, S7, S17, czy S8, a także, jak mówił Adamczyk, S19, czyli Via Carpatii, co do której, według dzisiejszej zapowiedzi, przetargi maja być ogłaszane jesienią przyszłego roku.

– Zrobilibyśmy to szybciej, gdybyśmy mieli niezbędne dokumenty pozwalające ogłosić przetarg. A do tych niezbędnych dokumentów zaliczamy decyzję środowiskową, którą trudno uzyskać – mówił dziennikarzom Adamczyk. Dodał, że sprawy decyzji środowiskowych są domykane, a w ramach zwiększonego limitu wydatków Krajowego Funduszu Drogowego zostaną uzupełnione najważniejsze ciągi drogowe, w tym Via Baltika i Via Carpatia.     
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CBA kontroluje umowy dotyczące e-myta

Drogi i autostrady

CBA kontroluje umowy dotyczące e-myta

Elżbieta Pałys 26 sierpnia 2020

Przetargi odblokowane. KIO już działa

Drogi i autostrady

Przetargi odblokowane. KIO już działa

Elżbieta Pałys 28 maja 2020

NIK skontroluje drogowców

Drogi i autostrady

NIK skontroluje drogowców

Elżbieta Pałys 31 stycznia 2020

Inwestycje kolejowe i drogowe a środowisko – ewolucja podejścia

Drogi i autostrady

Inwestycje kolejowe i drogowe a środowisko – ewolucja podejścia

Mateusz Małecki, Multiconsult Polska, Z-ca Dyrektora Pionu Doradztwa Technicznego i Środowiskowego 02 maja 2019

Świętokrzyskie: Decyzja środowiskowa dla części S74 obroniona

Drogi i autostrady

Prywatyzację PKP Energetyki badają dwa zespoły ministerstwa

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

CBA kontroluje umowy dotyczące e-myta

Drogi i autostrady

CBA kontroluje umowy dotyczące e-myta

Elżbieta Pałys 26 sierpnia 2020

Przetargi odblokowane. KIO już działa

Drogi i autostrady

Przetargi odblokowane. KIO już działa

Elżbieta Pałys 28 maja 2020

NIK skontroluje drogowców

Drogi i autostrady

NIK skontroluje drogowców

Elżbieta Pałys 31 stycznia 2020

Inwestycje kolejowe i drogowe a środowisko – ewolucja podejścia

Drogi i autostrady

Inwestycje kolejowe i drogowe a środowisko – ewolucja podejścia

Mateusz Małecki, Multiconsult Polska, Z-ca Dyrektora Pionu Doradztwa Technicznego i Środowiskowego 02 maja 2019

Świętokrzyskie: Decyzja środowiskowa dla części S74 obroniona

Drogi i autostrady

Prywatyzację PKP Energetyki badają dwa zespoły ministerstwa

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5