Partner serwisu
Drogi i autostrady

Adamczyk o nowym poborze opłat: Jest wiele wątpliwości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
24-09-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew, ed / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Adamczyk o nowym poborze opłat: Jest wiele wątpliwości
fot. viatoll.pl
Koncepcja nowej metody płatności za przejazd autostradami wzbudza różne emocje. Eksperci z organizacji branżowych kładą nacisk na konieczność zapewnienia interoperacyjności nowego systemu. Poseł Andrzej Adamczyk (PiS), wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury, zwraca uwagę na to, że konieczne jest rozważenie pozycji koncesjonariuszy i ewentualnych kosztów, jakie poniesie strona publiczna w związku ze zmianą systemu.

– Nad problemem poboru opłat dyskutowaliśmy podczas jednej z ostatnich komisji ds. infrastruktury. Pojawiło się wiele wątpliwości – dlaczego nie rozwija się systemu dotychczas funkcjonującego na autostradach, ile i kogo to będzie kosztowało, co na to koncesjonariusze – wylicza w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” poseł.

Wiceprzewodniczący komisji infrastruktury zastanawia się, czy prywatni zarządcy autostrad zgodzą się na renegocjację umów koncesyjnych. Za przykład powinien służyć problem Jaworzna ze spółką Stalexport Autostrady, która nie zgadzała się na pełne uruchomienie ruchu na węźle Jaworzno na autostradzie A4, zasłaniając się tajnością zapisów umowy. Być może koncesjonariusze nie zechcą zmieniać korzystnych dla nich warunków zawartych w przeszłości umów.

– Przez ostatnie siedem lat mówiono nam, że te umowy trudno ruszyć, bo zapisy w nich są jak klamra, której rozpiąć nie można. Elżbieta Bieńkowska rzuciła od niechcenia, że nowy system będzie elektroniczny. Co w sytuacji, gdy koncesjonariusz, nawet po zakończeniu koncesji wystąpi do niezależnego audytora, określi domniemane straty i będzie je rościł wobec budżetu państwa? Czy to wzięto pod uwagę? – pyta Adamczyk.

Wiceprzewodniczący komisji infrastruktury zwraca uwagę na to, że niejasna pozostaje kwestia prac na autostradach, których wykonanie jest zapisane w umowach koncesyjnych. Posła zastanawia to, czy prywatnym zarządcom zostaną podarowane wydatki, które wzięli na siebie podpisując umowę. Podsumowując wszystkie wątpliwe kwestie, Andrzej Adamczyk, oznajmia, że decyzje dotyczące nowej metody płatności powinny zostać poprzedzone analizami.

Więcej informacji o propozycji nowego systemu poboru opłat znajdziesz tutaj.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5