Rynek Infrastruktury
Na autostradzie trwają już kontrole straży pożarnej i sanepidu. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie od Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego GDDKiA podejmie decyzję o oddaniu trasy do ruchu. Wszystko wskazuje na to, że A1 zostanie udostępniona kierowcom przed kontraktowym terminem zakończenia prac, tj. przed 16 czerwca.
Umowa z katowickim oddziałem GDDKiA na budowę autostrady A1 na odcinku Pyrzowice – Piekary Śląskie, o wartości 1,5 mld złotych netto, została podpisana 27 lipca 2009 roku. W ramach kontraktu, poza ponad 16-kilometrowym odcinkiem autostrady, Budimex wybudował dwa węzły autostradowe – Pyrzowice i Piekary, 19 obiektów mostowych (osiem wiaduktów drogowych, osiem wiaduktów autostradowych, dwa mosty autostradowe i jeden wiadukt kolejowy), drogi dojazdowe oraz dwa MOP-y (miejsca obsługi podróżnych).
Autostrada została zbudowana w specyficznym terenie. Rejon Piekar Śląskich i Pyrzowic to tereny górnicze. Na niektórych odcinkach konieczne było wzmocnienie podłoża oraz montaż elektronicznego systemu pomiaru przemieszczeń poziomych i pionowych. W miejscach tzw. anomalii gruntowych należało wypełnić pustki i zapadliska po wcześniejszej eksploatacji górniczej.
Z pozostałych odcinków A1 budowanych w województwie śląskim, do Euro 2012 prawdopodobnie uda się uzyskać przejezdność na 12-kilometrowym fragmencie Wieszowa-Piekary Śląskie, który buduje Dragados. Bez przeszkód powinno także odbyć się dopuszczenie do ruchu łącznika A1 w Pyrzowicach z drogą S1. Wiadomo już, że do mistrzostw nie uda się zakończyć budowy odcinka A1 ze Świerklan do Gorzyczek.