Partner serwisu
Drogi i autostrady

A1 będzie miała trzeci pas. Jest kluczowa umowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
23-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
23-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
A1 będzie miała trzeci pas. Jest kluczowa umowa
fot. GDDKiA
Autostrada A1 na odcinku 35 km pomiędzy węzłami Toruń Południe i Włocławek Północ ma mieć trzeci pas ruchu. Podpisana został umowa na opracowanie materiałów potrzebnych do uzyskania decyzji środowiskowej. Prace zrealizuje firma Voessing Polska, a podpisana umowa ma wartość 2,9 mln zł.

– To jest element większej całości, jaką jest bezpieczne, przewidywalne połączenie Szczecina z Warszawą drogą ekspresową numer 10, która ze Szczecina poprowadzi przez Bydgoszcz, Toruń i poszerzonym odcinkiem autostrady A1 do Włocławka – mówił podczas konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. – Okolice Włocławka to miejsce, gdzie powstanie nowa przeprawa mostowa na Wiśle, a droga S10 w sąsiedztwie Włocławka, w sąsiedztwie Płocka będzie się kierowała do dużej obwodnicy Warszawy i węzłem w jej północnej części pozwoli przemieszczać się nie tylko do samej Warszawy, ale także i wokół Warszawy – tłumaczył minister.

W ramach podpisanej we wtorek umowy wykonane zostaną m.in. badania geologiczne, analizy ruchowe i akustyczne, a także inwentaryzacja przyrodnicza. Te prace powinny być zrealizowane do sierpnia 2025 roku. Szef GDDKiA, Tomasz Żuchowski spodziewa się, że decyzja środowiskowa zostanie wydana w 2026 roku. Jak stwierdził, procedura w tym przypadku nie powinna być skomplikowana z uwagi na znany już przebieg drogi – trzeci pas będzie budowany w rezerwie po wewnętrznej stronie obu jezdni. W następnej kolejności podjęta zostanie decyzja w jakiej formule realizowane będą prace. Na dziś wiadomo, że będą prowadzone pod ruchem.

- Z naszych analiz wynika, że po wybudowaniu S10, której pierwsze odcinki powinniśmy rozpocząć jeszcze w tym roku, w 2040 roku [na A1] będzie powyżej 60 tys. pojazdów, a to uzasadnia już budowę trzeciego pasa – powiedział Tomasz Żuchowski. – Stąd też te działania dualne – dodał przypominając, że trwają prace nad nowym przebiegiem drogi S10. – To wszystko się zejdzie w czasie. Jak wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem w 2027 powinniśmy móc rozpoczynać realizację tej inwestycji.

A1 między Toruniem i Włocławkiem będzie kolejnym fragmentem autostrady z trzema pasami ruchu w każdym kierunku jazdy. Pierwszym jest 80-km trasa A1 od Tuszyna do Częstochowy. Do poszerzenia szykowane są także kolejne odcinki autostrad. Trwa obecnie przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla A2 między Łodzią i Warszawą (między węzłami Łódź Północ i Konotopa natężenie ruchu sięga 75 tys. poj. na dobę). Poszerzana będzie także A4 od Dolnego Śląska po Tarnów, w tym na odcinku obwodnicy Krakowa.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5