Najbliższy poniedziałek, 17 września, jest oficjalna datą podpisania umowy na projekt i budowę tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu. Wartość kontraktu sięgnie niemal 800 mln zł, a zadanie zostanie powierzone konsorcjum, którego liderem jest firma Porr.
Finał długiego przetargu
Znamy już oficjalną datę podpisania umowy na najbardziej wyczekaną inwestycję w Świnoujściu. Kontrakt dotyczący projektu i budowy stałej przeprawy drogowej, która pobiegnie pod rzeką Świną trafi w ręce konsorcjum firm Porr, Porr Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut i Energopolem Szczecin 17 września br. Wartość umowy będzie opiewać na 793,186 mln zł, a jej podpisanie zakończy ponad dwuletnie postępowanie na realizację tego przedsięwzięcia.
Oferta konsorcjum, na czele którego stoi firma Porr została uznana za najkorzystniejszą po tym, jak z podpisania umowy zrezygnowało konsorcjum włoskich firma Astaldi i Ghella, które oferowało niższą cenę za wykonanie prac (
więcej o powodach tej sytuacji i całym przetargu pisaliśmy tutaj).
Ważna inwestycja
Stała przeprawa w Świnoujściu ma połączyć wymienione wcześniej wyspy, które rozdziela rzeka Świna stanowiąca część toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które nie gwarantują odpowiedniej przepustowości i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne.
Inwestycja obejmuje odcinek długości 3,4 km, w tym sam tunel będzie miał 1,44 km. Przewidziano jednorurowy tunel drążony o średnicy wewnętrznej 12 metrów. W tunelu ma zostać poprowadzona dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m. Poniżej jezdni zaplanowano galerię ewakuacyjną.