Droga ekspresowa S6, która połączy Szczecin z Gdańskiem będzie miała 360 km długości. Obecnie kierowcy korzystają już ze 130 km. Kolejnych 140 km jest w realizacji.
Obecnie trwają roboty budowlane na trzech zadaniach w woj. pomorskim, między Bożympolem Wielkim a Gdynią: Bożepole Wielkie – Luzino (ok. 10 km), Luzino – Szemud (ok. 10 km) oraz Szemud – Gdynia (ok. 22 km). W sumie to 42 km, które są budowane kosztem 1,5 mld zł.
Kontrakty powinny się zakończyć w przyszłym roku, ale GDDKiA podaje, że wykonawcy tych odcinków skupiają się na pracach, które umożliwią jak najszybsze udostępnienie trasy do ruchu, jeszcze przed terminem kontraktowym.
Na etapie prac projektowych (w ramach kontraktów typu zaprojektuj i wybuduj) są cztery odcinki pomiędzy Słupskiem i Bożympolem Wielkim (Bobrowniki – Skórowo – ok. 13 km, Skórowo – Leśnice – ok. 11 km, Leśnice – Bożepole Wielkie – ok. 22 km oraz rozbudowa obwodnicy Słupska do dwóch pełnych jezdni) oraz dwa odcinki składające się na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej: Chwaszczyno – Żukowo – ok. 16,3 km wraz z odcinkiem obwodnicy Żukowa – ok. 7 km i Żukowo – Gdańsk Południe – ok. 16 km.
Zakończenie prac budowlanych jest planowane w 2025 r.
W toku jest procedura wyboru wykonawcy na projekt i budowę odcinka od końca obwodnicy Słupska do Bobrowników (16 km). Obecnie trwają procedury odwoławcze. 7 czerwca br. jako najkorzystniejszą spośród pięciu złożonych ofert GDDKiA wskazała propozycję konsorcjum firm NDI, NDI Sopot oraz Todini Central Asia – druga propozycja pod względem ceny. Od rozstrzygnięcia wpłynęło odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, a ta nakazała unieważnić wybór i ponownie przebadać oferty. We wrześniu GDDKiA ponownie wybrała konsorcjum NDI. Jak podała GDDKiA, do Sądu Okręgowego w Warszawie wpłynęło jednak skarga na wyrok KIO złożona przez konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, ponadto do KIO wpłynęło odwołanie na nowe rozstrzygnięcie.
W przetargach według formuły optymalizuj i buduj są dwa odcinki S6 w woj. zachodniopomorskim między Koszalinem i Słupskiem: Sianów – Sławno (ok. 23 km) oraz Sławno – obwodnica Słupska (ok. 23 km). Te odcinki będą realizowane w tradycyjnej formule, tj. buduj. Obydwa odcinki mają już wydane decyzje zezwalające na realizację inwestycji drogowej.
Trwają także prace budowlane przy dokończeniu niemal 8-kilometrowego odcinka obwodnicy Koszalina i Sianowa, gdzie trzeba było zmienić dokumentację projektową z uwagi na skomplikowane warunki gruntowe. Trwa także przetarg na budowę węzła Sianów Zachód.
Cała trasa S6 w woj. zachodniopomorskim, podobnie jak w pomorskim, ma zostać oddana do ruchu w 2025 r. – deklaruje GDDKiA.
W ciągu S6 ma także powstać zachodnie obejście Szczecina. Po rezygnacji z realizacji tego zadania w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, trwa oczekiwanie na decyzję o przetargu. W deklaracjach politycznych padał termin połowy obecnego roku. Obecnie nie ma jednoznacznej deklaracji kiedy miałoby to nastąpić.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.