Cemex jest zaangażowany w realizację światowych działań na rzecz ochrony klimatu. Dlatego firma stworzyła i rozwija markę Vertua, portfolio produktów, które wykorzystuje najnowocześniejszą technologię i innowacje, aby pomóc klientom w realizacji ich zrównoważonych priorytetów. Firma dąży do tego, aby stopniowo rozszerzyć swoją ofertę wartości Vertua na pozostałe produkty z oferty Cemex, w celu tworzenia bardziej zrównoważonego i nowoczesnego budownictwa.
Jak podaje komunikat prasowy, Vertua to marka firmy oferująca wiele innowacyjnych produktów, która łączy pięć głównych cech związanych ze zrównoważonym rozwojem w dedykowanych obszarach zastosowań. Są to: niższa emisja dwutlenku węgla, większa efektywność energetyczna, odpowiedzialne gospodarowanie wodą, wykorzystanie materiałów z recyklingu oraz optymalizacja w projektowaniu. Te wyjątkowe cechy wpisują się w strategię klimatyczną Cemex „Future in Action”, a działania podejmowane w jej ramach umożliwią osiągnięcie neutralności klimatycznej firmy do 2050 roku.
Wszystkie produkty powstałe pod marką Vertua muszą spełnić szczegółowe kryteria co najmniej jednego z wymienionych wyżej zrównoważonych atrybutów. Korzyści płynące z zastosowania danych produktów są przejrzyście opisane na każdym z nich. Dzięki nowym etykietom informacyjnym, klient może w łatwy sposób zweryfikować właściwości produktów, ich wpływ na środowisko oraz zapoznać się z techniczną stroną spełnianych przez produkty wymogów.
– W Cemex jesteśmy świadomi potrzeby skupienia się na wszystkich aspektach, dzięki którym nasze produkty będą wpisywały się w zrównoważone budownictwo. Dzięki poszerzeniu portfolio produktów marki Vertua, klienci mogą w łatwiejszy sposób dopasować nasze produkty do swoich potrzeb i projektowanych aplikacji. Do powstania nowej oferty Vertua wykorzystaliśmy najnowocześniejsze technologie i innowacje, dzięki czemu takie obszary jak efektywność energetyczna budynków, gospodarowanie wodą czy ochrona zasobów naturalnych, nie będą już wyzwaniem – komentuje Sergio Menendez, prezes Cemex EMEA. – W nowej ofercie wartości uwzględniono bardziej ambitną i nowoczesną koncepcję: od gamy produktów o obniżonej emisji dwutlenku węgla, po produkty i rozwiązania szeroko wpisujące się w nasze cele zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie przyczyniające się do realizacji wizji firmy - budowania lepszej przyszłości.
Rozszerzenie marki Vertua jest najnowszym osiągnięciem firmy Cemex, która pozostaje na czele w dostarczaniu bardziej zrównoważonych rozwiązań swoim klientom. Zbiega się to w czasie z ogłoszeniem przez firmę osiągnięcia 41-procentowej redukcji emisji CO2* w 2022 roku przez cementownie należące do Cemex w Europie. Do 2030 roku Cemex zakłada osiągnięcie redukcji emisji CO2 na poziomie 55% w Europie.
Jak informuje Cemex, Vertua to marka, która oferuje kompleksową i kluczową gamę zrównoważonych właściwości, począwszy od niższego zużycia energii, poprzez wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu, aż po pozytywne oddziaływanie na zasoby wodne. Dzięki ciągłemu rozszerzaniu spektrum pro-środowiskowych właściwości produktów, wzmacniana jest wiarygodność organizacji w obszarze zrównoważonego rozwoju.
Dodatkowe informacje o parasolowej marce Vertua znajdują się na stronie
cemex.plDodatkowe informacje
W lutym 2020 roku, firma Cemex ogłosiła strategię klimatyczną o nazwie „Future in Action - Committed to Net Zero CO2,” a w listopadzie 2022 roku aktualizację zakładanych celów. Do 2030 roku firma planuje:
- Obniżenie poziomu emisji CO2 poniżej 430 kg na tonę produktu cementowego, co odpowiada redukcji o 47% (w porównaniu do poziomu bazowego z 1990 r.)
- Zmniejszenie śladu węglowego na metr sześcienny betonu do 150 kg, co odpowiada 41% redukcji
- Osiągnięcie 65% udziału energii odnawialnej do 2030 roku
- Zmniejszenie emisji z transportu w ramach "Zakresu 3" (Scope 3) o 30%
- Niskoemisyjne produkty Vertua mają stanowić większość (50%+) sprzedaży cementu i betonu do 2025 roku
- Zagospodarowanie do 40 mln ton odpadów rocznie