W rekordowym pod względem wartości portfelu zamówień Mirbudu istotnie zwiększył się udział zadań z zakresu inżynierii drogowej – to obecnie 82 proc. wszystkich zleceń. Spółka nadal pracuje nad scenariuszem umocnienia się w segmencie kolejowym.
Na koniec lipca Mirbud miał portfel zleceń o wartość 8,3 mld zł. Za wzrostem tej wartości w ostatnim okresie stoją przede wszystkim kontrakty drogowe – na 21 umów zawartych w pierwszym półroczu 14 dotyczą właśnie zadań z tego zakresu. Ich wartość to blisko 4,2 mld zł (wartość wszystkich nowo zawartych kontraktów to 5 mld zł).
Ten znaczący wzrost portfolio spowodował zmiany w strukturze portfela. Obecnie zadania z zakresu inżynierii drogowej stanowią 82 proc. wszystkich zleceń. Na 33 zadania drogowe 20 to te, których zaawansowanie wynosi zero. – Mamy dużo kontraktów nowych, które jeszcze nie weszły w etap realizacji - dopiero co podpisanych albo w okresie projektowania. To są kontrakty, które będziemy konsumować w przyszłości – mówi Paweł Korzeniowski, członek Zarządu Mirbudu. Zakończenia tych zadań to perspektywa od 3 do nawet 5 lat.
15 proc. w obecnym portfelu zamówień Mirbudu stanowią budynki użytku publicznego, 2,5 proc. budynki produkcyjne i handlowe a pół procenta budynki mieszkalne.
Mirbud od pewnego czasu informuje, że chce rozwijać działalność w segmencie kolejowym. W tym celu wyemitował akcje, z których pozyskał blisko 200 mln zł. Jak podawano wcześniej, rozważane są m.in. zakup małej spółki obecnej na rynku kolejowym lub kupno udziałów w większej firmie. - Po zakończeniu końcu trzeciego kwartału, a najpóźniej do końca roku będziemy podejmować decyzje co do możliwej akwizycji i co do kierunku rozwoju – poinformował przedstawiciel zarządu spółki.
Podkreślił, że niezależnie od planów dotyczących akwizycji, firma cały czas rozwija siew tym obszarze w sposób organiczny.
- Budujemy kompetencje, będziemy uczestniczyć w przetargach, w niektórych już uczestniczyliśmy, w kolejnych będziemy składać oferty, korzystając z referencji – informują przedstawiciele spółki. Mirbud chce wejść na nowy dla siebie rynek zaczynając od małych kontraktów i w ten sposób przygotować się do realizacji większych zadań.
Na razie na rynku kolejowym wciąż trwa zastój jeśli chodzi o nowe zlecenia. Firma podkreśla, że to nie zniechęca, a w obecnej sytuacji jest wręcz wykonawcy na rękę. – Daje nam czas na to, żeby zbudować w pełni kompetencje w organizacji, dokończyć tę część dotyczącą akwizycji i być gotowym – mówi Paweł Korzeniowski. – Kontrakty z kolejnictwa musza się pojawić, to jest tylko kwestia czasu - dodaje.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.