Nie tylko mieszkańcy Otwocka od dziś korzystają z nowego przejazdu pod torami w ciągu ul. Majowej. Bezkolizyjne skrzyżowanie umożliwił wiadukt kolejowy zbudowany w miejscu przejazdu w poziomie szyn. Inwestycja powstała przy modernizacji stacji Otwock realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach przebudowy linii z Warszawy do Lublina. To projekt o wartości ponad 3,5 mld zł współfinansowany z POIiŚ.
Mieszkańcy Otwocka łatwiej dojadą i dojdą m.in. do pracy i szkoły dzieki zakończeniu budowy bezkolizyjnego skrzyżowania na ul. Majowej oraz dzięki nowemu układowi drogowemu. Łatwiejsza jest komunikacja w mieście, przez które przebiega linia kolejowa. Szybszy jest dojazd do m.in. Józefowa i Warszawy. PLK zbudowały pod wiaduktem prawie stumetrową jezdnię o szerokości ponad dziesięciu metrów. Ułożono asfalt - po jednym pasie w każdym kierunku oraz chodniki.
Oprócz wiaduktu powstały 2 nowe ronda, chodniki dla pieszych i ścieżki rowerowe. Inwestycja na ul. Majowej to nie jedyny obiekt, który zwiększy poziom bezpieczeństwa pasażerów i usprawni komunikację w mieście.
Budowane jest bezkolizyjne skrzyżowanie w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Żeromskiego/Filipowicza. Pod wiaduktem kolejowym będzie droga dla samochodów, obok pod torami powstanie drugi przejazd dla pieszych i rowerzystów. Wykonawca zbuduje także pochylnie dla osób niepełnosprawnych. Na czas prac przejazd został wyłączony z ruchu. Kierowcy korzystają z przejazdu przez plac budowy na wysokości ul. Cybulskiego. Dla usprawnienia ruchu gruntowe ulice Szlachecka i Cybulskiego zostały utwardzone i ułożony został asfalt. Dzięki temu kierowcy nadal mają do dyspozycji dwa przejazdy przez tory.
Wkrótce rozpocznie się modernizacja drugiego wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Orlej (od strony ul. Warszawskiej). Stary wiadukt zostanie rozebrany i w jego miejsce pojawi się nowy. Ostatnim etapem będzie obniżenie drogi pod nowymi wiaduktami kolejowymi, co umożliwi przejazd wyższym pojazdom.
PLK kontynuują modernizację stacji Otwock. Pasażerowie korzystają już z nowych peronów nr 2 i 3. Obecnie modernizowany jest peron nr 1. Budowane jest przejście podziemne dla pieszych, które zostanie wyposażone w windy. Do użytku oddano 3 nowe tory stacyjne. Zakończenie prac w Otwocku zaplanowano na grudzień 2020 r.
Od maja przebudowywany jest odcinek Otwock – Pilawa. Roboty obejmują budowę drugiego toru, sieć trakcyjną, obiekty inżynieryjne oraz urządzenia sterowania. Na trasie od Otwocka do Pilawy demontowane są tory i gromadzone materiały m.in. podkłady i ścianki peronowe. Prace na tym odcinku zakończą się w przyszłym roku.