Zarząd spółki Trakcja poinformował w raporcie bieżącym o zakończeniu wstępnej analizy wyników finansowych w ramach poszczególnych jednostek grupy kapitałowej w pierwszym kwartale bieżącego roku. Zakończył się on stratą brutto na poziomie 32 mln zł.
Trakcja odnotowała w tym roku do dnia 31 marca przychody na poziomie 281 mln zł. Jednak na sprzedaży odnotowano stratę brutto w wysokości 9 mln zł. Ujemny jest wynik EBITDA, który wynosi minus 14 mln zł. Trakcja w pierwszym kwartale odnotowała stratę brutto w wysokości 32 mln zł. Należy jednak zaznaczyć, że są to dane wstępne, które mogą zostać skorygowane. Spółka zapowiedziała w rzeczonym komunikacie prasowym publikację raportu kwartalnego w dniu 30 maja br.
W pierwszym kwartale 2022 roku spółka także przedstawiła ujemne wyniki finansowe. Wynik EBITDA wyniósł wówczas minus 26 mln zł, zaś strata brutto wyniosła 62 mln zł przy stracie brutto ze sprzedaży na poziomie 19 mln zł. Przychody ze sprzedaży wynosiły natomiast wówczas 272 mln zł. Warto w tym miejscu zasygnalizować, że dla spółki
wysoce problematyczna jest realizacja projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Nie bez znaczenia w kontekście jej wyników finansowych jest również oddalająca się perspektywa uruchomienia wypłat dla Polski w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) z powodu ciągle nierozwiązanego sporu między polskim rządem a Komisją Europejską w sprawie praworządności i organizacji sądów powszechnych, a także kwestii prymatu prawa unijnego nad krajowym.
Trakcja jest jedną z największych spółek działających w sektorze budownictwa infrastruktury kolejowej, tramwajowej i drogowej w Polsce. Jako jednostka dominująca tworzy wraz ze spółkami zależnymi Grupę Kapitałową Trakcja, której działalność obejmuje głównie Polskę i Litwę, ale również rynki innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W latach 2013 – 2020 spółka funkcjonowała pod nazwą Trakcja PRKiI, by od lipca 2020 otrzymać aktualne brzmienie. W czerwcu 2022 Trakcja dokonała podwyższenia kapitału zakładowego w drodze
emisji akcji, które w całości zostały objęte przez PKP PLK, w konsekwencji czego w sierpniu 2022 narodowy zarządca infrastruktury kolejowej przejął kontrolę nad spółką, stając się tym samym wobec niej jednostką dominującą.