Oferty firmy Torpol zostały najwyżej ocenione w obu aukcjach elektronicznych PKP PLK prowadzonych w ramach przetargów przewidujących poprawę dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu. Niemniej jednak, propozycje spółki nadal znacznie przekraczają budżet, który inwestor planuje przeznaczyć na realizację tych projektów.
Dwa przetargi
Inwestycja przewidująca poprawę sytuacji kolejowej zespołu dwóch największych zachodniopomorskich portów została podzielona na dwa przetargi. Pierwszy (zadanie nr 1), przewidywał prace na stacji Szczecin Port Centralny, a drugi (zadanie nr 2), na stacji Świnoujście. Oba wystartowały w drugiej połowie listopada 2018 roku i w obu otwarcie ofert ukazało spore niedoszacowanie kosztów.
W dwóch tych postępowaniach najtańsze oferty złożyła spółka Torpol. Znacznie przekraczały one jednak budżet PKP PLK. Zamawiający zdecydował się więc na przeprowadzenie aukcji elektronicznych. Tu również najwyżej oceniony został Torpol. Zakładany budżet oraz wartość ofert firmy Torpol zarówno w przetargach jak i w aukcjach prezentujemy poniżej.
Wykonawca inwestycji będzie zobowiązany do opracowania projektów wykonawczych, a także uzyskania wszystkich wymaganych uzgodnień, oraz przeprowadzenia wszystkich robót budowlanych, które obejmują przebudowę i rozbudowę układów torowych oraz przebudowę pozostałej kolejowej infrastruktury towarzyszącej na stacjach
Szczecin Port Centralny oraz
Świnoujście. Oba przedsięwzięcia mają zostać zrealizowane w ciągu 31 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Oszczędność w aukcjach
Możemy zauważyć, że w obu przypadkach aukcje elektroniczne przyniosły nieco niże oferty. Pierwotnie w dwóch zadaniach budżet był przekroczony o 419 mln zł. W aukcjach PKP PLK, aby podpisać dwie umowy z firmą Torpol, musi dołożyć „tylko” 273 mln zł.