Partner serwisu
Biznes i przemysł

Porty Gdańsk i Gdynia generują ogromny wpływ do budżetu państwa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Porty Gdańsk i Gdynia generują ogromny wpływ do budżetu państwa
fot. LD
– Sukces ale także problemy, z którymi borykają się polskie porty nie dotyczą tylko ich, ale także gospodarki całego kraju – mówił podczas VI Kongresu Infrastruktury Polskiej Andrzej Jamry, specjalista ds. projektów rozwojowych w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia. Przedstawiciel ZMPG podkreślał również, że jest tak z uwagi na to, że porty generują ogromny zysk do budżetu państwa.

Większe inwestycje = większy zysk

– Cztery oddziały celne w Gdyni i w Gdańsku w zeszłym roku raportowały, że z tytułu akcyzy, VATu i cła od towarów obsłużonych w portach trójmiejskich, budżet państwa wzrósł o 18,7 mld zł – mówił Andrzej Jamry. – Jest to ogromna kwota, która potwierdza, że warto inwestować w infrastrukturę portową i dostępową – podkreślał.

Patrząc na coraz lepsze wyniki przeładunkowe można spodziewać się wzrostów przychodów z tytułu tych opłat. Dodatkowo, dzięki wspomnianym inwestycjom, ten wpływ może być coraz większy. Należy zaznaczyć, że nie chodzi tu tylko o budowę, czy modernizację kolejnych nabrzeży, ale tak naprawdę o poprawę infrastruktury transportowej w całym kraju.

Porty Gdynia w potrzebie

Tych inwestycji najbardziej potrzebuje właśnie Gdynia. – Jeśli chodzi o infrastrukturę lądową to sytuacja w Gdańsku i w Szczecinie i Świnoujściu jest praktycznie rozwiązana. Ogromne zagrożenia stoją jednak przed Gdynią – mówił podczas VI Kongresu Infrastruktury Polskiej Marek Tarczyński, przewodniczący rady w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki.

Jest to jedyny port, który nie ma skomunikowania z drogą krajową. Dochodzi do niego tylko droga gminna. Mamy tu do czynienia z portem, przed którym stoją zagrożenia rozwojowe. Konieczna jest budowa Estakady Kwiatkowskiego i Drogi Czerwonej – dodawał ekspert.

Wszyscy w jednej drużynie

Obecnie wszystkie duże polskie porty mają plany budowy nowych nabrzeży w celu umieszczenia na nich głównie terminali kontenerowych. W tym większość zarządów upatruje przyszłości transportu morskiego. Również port w Gdyni przewiduje „wyjście w morze” i realizację tzw. Portu Zewnętrznego.

– Ta inwestycja została uwzględniona w naszej strategii z 2014 roku – podkreślał Andrzej Jamry. Jego zdaniem budowa nowych terminali w trzech polskich miastach (Gdańsku, Gdyni i Świnoujściu) to ogromna szansa i nie należy tu szukać konkurencji między tymi portami, ale współpracy. – Uważamy, że wszystkie polskie porty grają do jednej bramki. Naszą konkurencją są inne porty Bałtyku – zaznacza.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5