Piotr Gorzeński został powołany na stanowisko prezesa zarządu w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia. To menedżer, który pełnił różne funkcje menedżerskie przede wszystkim w obszarze logistyki, głównie w sektorze prywatnym. Ostatnio był związany z Polskimi Liniami Oceanicznymi, w których pełnił funkcję dyrektora ds. strategii i rozwoju. Spółka zarządzająca gdyńskim portem morskim nadal szuka wiceprezesa zarządu ds. finansów i zarządzania aktywami.
Spółki zarządzające portami morskimi o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Gdańsk, Gdynia oraz Szczecin i Świnoujście) były jednymi z pierwszych spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa, w których ruszył proces wymiany rad nadzorczych i zarządów. Rozpoczęte na przełomie stycznia i lutego zmiany miały początkowo masywny charakter – w każdej ze spółek doszło najpierw do wymiany większości członków rad nadzorczych, a następnie odwołania całego zarządu.
W przypadku Zarządu Morskiego Portu Gdynia do odwołania zarządu z Jackiem Sadajem doszło 7 lutego. Dłużej trwało natomiast wyłonienie następców odwołanych osób.
Początkowo na czele Portu Gdynia stanął Krzysztof Dobrowolski, doktor habilitowany nauk ekonomicznych i profesor Uniwersytetu Gdańskiego – jako członek rady nadzorczej oddelegowany do czasowego pełnienia obowiązków prezesa zarządu.
Pod koniec marca rozstrzygnięte zostało postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko wiceprezesa zarządu ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem, które objął Mirosław Czapiewski. Choć nie wyłoniono wówczas prezesa zarządu oraz wiceprezesa zarządu ds. finansów i zarządzania aktywami, zakończono czasowe delegowanie Krzysztofa Dobrowolskiego do zarządu. W efekcie zarząd przez kolejne tygodnie pracował w jednoosobowym składzie.
W dniu 9 kwietnia rada nadzorcza ZMPG powołała z dniem 10 kwietnia Piotra Gorzeńskiego na stanowisko prezesa zarządu. Tym samym zakończył się stan tymczasowości we władzach spółki, choć należy zastrzec, że wciąż nie wyłoniono wiceprezesa zarządu ds. finansów i zarządzania aktywami. Piotr Gorzeński jest menedżerem z doświadczeniem w obszarze logistyki. Od 2021 pełnił funkcję dyrektora ds. strategii i rozwoju w Polskich Liniach Oceanicznych. W przeszłości był także dyrektorem odpowiedzialnym za logistykę w PKN ORLEN (2009-2015), PGZ Stoczni Wojennej (2019-2020) oraz Remontowa Lighting Technologies (2020-2021), a także wiceprezesem zarządu ORLEN Transport (2008-2009).
Wcześniej pracował także kolejno w British Petroleum Shipping, Maersk Polska, Texaco Polska, Hucie Aluminium w Koninie, Makrum, MJM Europe oraz BEST Debt Portfolio Management. W latach 2012-2015 zasiadał w radzie dyrektorów ORLEN Lietuva, spółki zarządzającej rafinerią ropy naftowej w Możejkach. Jest absolwentem Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, gdzie ukończył z tytułem magistra kierunek transport morski i nawigacja, a także studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim. Przed nowym prezesem Portu Gdynia z pewnością nie zabraknie wyzwań. Największym z nich jest budowa w formule partnerstwa publiczno-prywatnego
Portu Zewnętrznego, którego zasadniczą częścią będzie głębokowodny terminal kontenerowy.