Największy kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce poinformował o zawarciu czterech umów z dwoma spółkami wchodzącymi w skład Grupy PGE na przewozy węgla kamiennego. Łączna wartość kontraktów opiewa na aż 1,2 mld zł. Będą one obowiązywały do marca 2026 roku i dotyczą przede wszystkim przewozu węgla kamiennego.
Jak informuje PKP Cargo w komunikacie prasowym, umowy z PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna oraz PGE Energia Ciepła zostały zawarte z dniem 6 września i będą obowiązywały do 5 marca 2026 roku, czyli przez najbliższych 30 miesięcy. Dotyczą one przewozów węgla kamiennego i sorbentów wapiennych o maksymalnej masie 18,26 mln ton. Zamawiający zastrzega jednak możliwość zmniejszenia jej wartości o 20%, to jest do poziomu 14,61 mln ton. Jak wskazuje spółka w komunikacie prasowym, wynika to z konieczności dostosowania dostaw do faktycznych potrzeb, które mogą się na bieżąco zmieniać.
Wartość kontraktu wynosi 1,213 mld zł w ujęciu brutto oraz 0,986 mld zł z ujęciu netto. PKP Cargo podkreśla w komunikacie prasowym, że uzyskało kontrakt w drodze przetargu. Maksymalny wolumen przewożonego węgla kamiennego wynosi 16,12 mln ton, natomiast w przypadku kamienia wapiennego i mączki wapiennej mowa o 2,14 mln ton. Spółka wskazuje, że podpisane umowy oznaczają kontynuację współpracy PKP Cargo oraz PGE Polskiej Grupy Energetycznej w obszarze transportu.
Jak informowaliśmy niedawno na łamach “Rynku Kolejowego”,
PKP Cargo poprawiło w ostatnim czasie wyniki finansowe. W stosunku do pierwszego półrocza minionego roku w tożsamym okresie w roku bieżącym wyraźnie wzrosły przychody oraz wynik EBITDA, pomimo zmniejszenia pracy przewozowej. Dużym wyzwaniem wydaje się jednak odbudowa pozycji spółki na rynku przewozów intermodalnych. Zarząd spółki patrzy na kolejne kwartały z optymizmem. – W II półroczu 2023 r. liczymy na większą dynamikę wzrostu, jeżeli chodzi o przychody. Jesień i zima to dla nas czas zwiększonych przewozów węgla, ale jesteśmy dobrze przygotowani na ten okres – mówił Dariusz Seliga, prezes zarządu PKP Cargo.