Partner serwisu
Biznes i przemysł

Piotr Redmerski wraca do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-03-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Piotr Redmerski wraca do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej
fot. Rudolf H. Boettcher (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Polska Żegluga Bałtycka, polski przewoźnik promowy z siedzibą w Kołobrzegu, realizujący połączenia między Polską a Szwecją pod marką Polferries, ma nowego prezesa zarządu. Został nim Piotr Redmerski, dobrze znany w branży z racji pełnienia tej funkcji w przeszłości. Do zarządu spółki dołączył także Artur Krasiński.

Polska Żegluga Bałtycka to jeden z dwóch trzech polskich armatorów obsługujących połączenia promowe pomiędzy Polską a Szwecją, obok przedsiębiorstwa państwowego Polska Żegluga Morska i prywatnej spółki Euroafrica Linie Żeglugowe, których promy obsługuje Unity Line, operator należący do pierwszej z uprzednio wymienionych. Spółka z siedzibą w Kołobrzegu posiada obecnie pięć promów – Baltivia, Cracovia, Mazovia, Nova Star oraz Wawel. Obsługują one relacje ze Świnoujścia do Ystad oraz z Gdańska do Nynäshamn pod marką Polferries. W styczniu ze stanowiskiem prezesa zarządu pożegnał się Andrzej Madejski. Pełniącym obowiązki prezesa zarządu został oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej Bartłomiej Mroczkowski.

W dniu 15 marca rozstrzygnięto postępowania kwalifikacyjne dotyczące powołania nowych członków zarządu. W efekcie na stanowisko prezesa zarządu powołany został Piotr Redmerski, który obejmie stanowisko w dniu 1 kwietnia. Piotr Redmerski to osoba dobrze znana w branży. Pełnił już funkcję prezesa zarządu PŻB. Co ciekawe, w nieodległej przeszłości – w latach 2015-2021, czyli w okresie rządów Prawa i Sprawiedliwości, co może być pewnym zaskoczeniem. Piotr Redmerski był jednak związany z PŻB jeszcze przed 2015 rokiem, pełniąc przez dekadę funkcję dyrektora finansowego, w tym w randze członka zarządu. Wcześniej był dyrektorem finansowym Browarów Brok oraz urzędnikiem państwowym w Urzędzie Kontroli Skarbowej. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie ukończył ekonomię. Do zarządu powołany został także Artur Krasiński.

Nowego prezesa zarządu PŻB z pewnością czeka wiele wyzwań. Na polskim rynku coraz silniej swoją obecność zaznaczają znacznie więksi gracze. Na trasie Świnoujście – Trelleborg od lat połączenia realizuje niemiecki TT-Line, natomiast nową relację ze Świnoujścia do Malmö zamierzają uruchomić Finnlines. Zagraniczni operatorzy realizują działalność na znacznie większą skalę niż polscy przewoźnicy, co przekłada się na większy potencjał inwestycyjny, w tym możliwość zakupu dużych promów o długości na poziomie 240 metrów, które są najbardziej efektywne.

Do obsługi tak dużych jednostek dostosowane są już trzy nabrzeża świnoujskiego terminala promowego, który został niedawno rozbudowany, o czym informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury”. Istnieje jednak szansa, że PŻB nie pozostanie w tyle za konkurentami. W połowie roku w skład floty PŻB wejdzie 218-metrowa Varsovia, której budowa we włoskiej stoczni CN Visentini dobiega końca, o czym informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w styczniu. Flotę PŻB w przyszłości zasili także prom zbudowany w Gdańskiej Stoczni “Remontowa” na zlecenie spółki celowej Polskie Promy, która zamówiła dwie jednostki dla PŻM i jedną dla PŻB.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia: Drugi operator promowy (znowu) poszukiwany

Intermodal i logistyka

Gdynia: Drugi operator promowy (znowu) poszukiwany

Mikołaj Kobryński 08 marca 2024

Ważny przetarg dla głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu

Inżynieria i innowacje

Gdynia: Oferty na Port Zewnętrzny w połowie czerwca

Intermodal i logistyka

Gdynia: Oferty na Port Zewnętrzny w połowie czerwca

Mikołaj Kobryński 21 lutego 2024

Gdynia: Nowe połączenie intermodalne do Wielkiej Brytanii

Intermodal i logistyka

Maersk przejmie DB Schenker?

Intermodal i logistyka

Maersk przejmie DB Schenker?

Mikołaj Kobryński 19 lutego 2024

Varsovia uzupełni flotę Polferries

Intermodal i logistyka

Varsovia uzupełni flotę Polferries

Mikołaj Kobryński 12 stycznia 2024

Zobacz również:

Gdynia: Drugi operator promowy (znowu) poszukiwany

Intermodal i logistyka

Gdynia: Drugi operator promowy (znowu) poszukiwany

Mikołaj Kobryński 08 marca 2024

Ważny przetarg dla głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu

Inżynieria i innowacje

Gdynia: Oferty na Port Zewnętrzny w połowie czerwca

Intermodal i logistyka

Gdynia: Oferty na Port Zewnętrzny w połowie czerwca

Mikołaj Kobryński 21 lutego 2024

Gdynia: Nowe połączenie intermodalne do Wielkiej Brytanii

Intermodal i logistyka

Maersk przejmie DB Schenker?

Intermodal i logistyka

Maersk przejmie DB Schenker?

Mikołaj Kobryński 19 lutego 2024

Varsovia uzupełni flotę Polferries

Intermodal i logistyka

Varsovia uzupełni flotę Polferries

Mikołaj Kobryński 12 stycznia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5