W roku 2023 spółka OT Logistics osiągnęła wyraźnie lepsze wyniki finansowe w porównaniu z rokiem 2022. Przychody wyniosły 592 mln zł wobec 455 mln zł w poprzednim roku. Znacząco wzrosły również wynik EBITDA oraz zysk netto. Przedstawione dane finansowe mają jednak charakter szacunkowy.
OT Logistics to spółka dominująca w ramach grupy kapitałowej, w skład której wchodzi kilkadziesiąt podmiotów świadczących usługi w branży TSL. Jest jednym z największych europejskich przewoźników w sektorze żeglugi śródlądowej, a także wiodącym operatorem przeładunków w polskich portach morskich. Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” we wrześniu,
pierwsza połowa 2023 roku przyniosła dużą poprawę wyników finansowych w porównaniu z analogicznym okresem roku 2022. Wpłynęły na to zarówno wzmożony popyt na usługi logistyczne, jak i zdarzenia jednorazowe. Wraz z początkiem lutego OT Logistics przedstawiła szacunkowe wyniki finansowe za cały 2023 rok.
Skonsolidowane przychody grupy kapitałowej OT Logistics w 2023 roku wyniosły 592 mln zł. To wzrost aż o 30% w porównaniu z rokiem 2022, gdy wyniosły 455 mln zł. O 33% wzrósł wynik EBITDA, osiągając poziom 193 mln zł, podczas gdy w 2022 roku wyniósł 145 mln zł. Z kolei zysk netto wzrósł o blisko 15% – wyniósł tym samym 160 mln zł, podczas gdy w 2022 roku było to ponad 139 mln zł. Tym samym spółce udało się osiągnąć znacznie lepsze wyniki finansowe aniżeli w 2022 roku, pomimo obserwowanego w IV kwartale 2023 roku osłabienia koniunktury.
– Rok 2023 w branży portowej był bardzo dynamiczny i charakteryzował się dużą zmiennością. Udało nam się szybko dostosowywać do zmian w otoczeniu rynkowym, by móc sprostać aktualnym oczekiwaniom i zapotrzebowaniu rynku. Analizując szacunkowe wyniki Grupy OTL za 2023 rok widzimy, że obraliśmy właściwe kierunki rozwoju, a stawianie na uniwersalność świadczonych usług okazało się skuteczne i efektywne – komentuje cytowany w komunikacie prasowym prezes zarządu spółki Kamil Jedynak.
Zdaniem prezesa zarządu OT Logistics na realizację celów biznesowych i utrzymanie satysfakcjonujących wyników finansowych w bieżącym roku wpływać będą zrealizowane niedawno inwestycje. W tym kontekście Kamil Jedynak wskazuje na zakup i zainstalowanie nowych żurawi portowych w terminalu w porcie morskim w Świnoujściu, czy
dostosowanie nabrzeża w Gdyni do obsługi jednostek typu Panamax o zanurzeniu na poziomie 14,5 metra, co umożliwi zwiększenie efektywności wykorzystania infrastruktury portowej. – Przed nami dobre perspektywy, ale także wyzwania związane z dalszą transformacją zmierzającą do uniwersalności świadczonych usług oraz inwestycje pozwalające wejść w nowe segmenty i grupy ładunkowe – podsumowuje prezes Jedynak.
OT Logistics zastrzega, że ostateczne wyniki finansowe mogą się różnić od przedstawionych wartości szacunkowych. Mają one zostać zaprezentowane w dniu 16 kwietnia bieżącego roku wraz z publikacją raportu rocznego za miniony rok po uprzednim badaniu przez niezależnego biegłego rewidenta.