Partner serwisu
Biznes i przemysł

Niemcy dają „zielone światło” dla budowy tunelu pod cieśniną Fehmarn

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Niemcy dają „zielone światło” dla budowy tunelu pod cieśniną Fehmarn
fot. femern.com
Resort transportu niemieckiego kraju związkowego Szlezwik-Holsztyn wydał pozwolenie na budowę tunelu drogowo-kolejowego łączącego Niemcy i Danię. Nowa przeprawa ma przebiegać pod cieśniną Fehmarn i mieć długość ok. 18 km.

Koszt budowy kolejowo-drogowej przeprawy ma sięgnąć kwoty 8 mld euro. Inwestorem jest spółka Femern A/S, która o zgodę na budowę wystąpiła w 2013 roku. Zwolennikiem budowy infrastruktury jest strona duńska. Wątpliwości pojawiły się jednak po stronie niemieckiej.

Informacja o zgodzie ze strony kraju związkowego Szlezwik-Holsztyn pojawiła się 28 grudnia 2018 roku. Od tego czasu spółka Femern A/S ma 14 dni na sprawdzenie zatwierdzenia przed jego podpisaniem.

Inwestycja otrzymała „zielone światło” mimo sprzeciwów ekologów. Decyzja władz Szlezwika-Holsztynu może zostać zaskarżona do Federalnego Trybunału Konstytucyjnego. Jak podaje PAP – w takim przypadku rozpoczęcie budowy musiałoby poczekać do czasu ogłoszenia wyroku, co nastąpiłoby zapewne po dwóch latach. Jednak zdaniem dyrektora projektowego Femern A/S Clausa Dynesena, niemiecki Trybunał będzie miał wpływ tylko na termin rozpoczęcia prac budowlanych.

Nowy tunel pod cieśniną Fehmarn między niemiecką wyspą Fehmarn a duńską wyspą Lolland ma zawierać drogę o dwóch pasach ruchu w każdą stronę oraz dwutorową linię kolejową (po jednym torze w każdą stronę). Będzie on częścią europejskiej sieci transportowej TEN-T. Dzięki inwestycji czas podróży na tej trasie skróci się z 45 minut (średni czas oczekiwania na prom), do ok. 10 minut – samochodem, lub 7 minut – pociągiem.

Konstrukcja ma mieć ok. 42 metry szerokości i 18 kilometrów długości, z czego 17,6 kilometra ma przebiegać pod wodą. Tunel ma znajdować się ok. 40 metrów pod poziomem morza co oznacza, że będzie to jedna z najgłębiej położonych przepraw tego typu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5