Rejonowy Zarząd Infrastruktury Zielona Góra, ściśle powiązany z wojskiem, po raz drugi będzie prowadzić przetarg, ale tym razem wyłącznie na zaprojektowanie nowego mostu kolejowego w Pstrążu. To tak zwane miasto-widmo, pozostałość po garnizonie radzieckim. W poprzednim postępowaniu – projektuj i buduj – oferty mocno przekroczyły kosztorys.
Rozpoczęto nowy przetarg, ale tym razem wyłącznie na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej robót dla przebudowy mostu kolejowo-drogowego na rzece Bóbr w Pstrążu na pograniczu województwa dolnośląskiego i lubuskiego. W ramach planowanej inwestycji zamawiający oczekuje zaprojektowania i budowy wiaduktu kolejowego wraz z odcinkami dojazdowymi toru. Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać wymagane prawem decyzje oraz pozwolenia na budowę. Firma przygotuje także wszystkie niezbędne opracowania projektowe, uzyska konieczne opinie i warunki techniczne i pozwolenia niezbędne dla wykonania robót budowlanych.
Mimo, że w nazwie zadania jest mowa o moście kolejowo-drogowym, to przetarg dotyczy wyłącznie części kolejowej. Jak wyjaśnia zamawiający, most kolejowy w miejscowości Pstrąże przeznaczony jest do przeprawiania się przez rzekę Bóbr i stanowi łącznik kolejowy między punktem ładunkowym a linią kolejową nr 275 Wrocław Muchobór – Gubinek. Obecna długość obiektu to 363 metry. Ustrój nośny stanowi 11 przęseł sklepionych żelbetowych, w tym jedno przęsło nurtowe i 10 przęseł nad terenem zalewowym. Pomost ograniczają żelbetowe balustrady. Przęsła mostów oparte są na wspólnych podporach dla mostu kolejowego oraz częściowo rozebranego drogowego.
Nowy obiekt ma zostać wykonany w miejscu obecnego w lokalizacji. Most na jeden tor ma zostać wyposażony po obu stronach w 1-metrowy chodnik techniczny zabezpieczony balustradą. Nowy obiekt nie zmieni długości i ta również będzie wynosić ok. 360 metrów. Dopuszczalna prędkość pociągów ma wynosić 60 km/h. Zamawiający zaznacza, że konstrukcja nowego obiektu ma zostać zaprojektowana z katalogu typowych konstrukcji mostowych.
Część drogową – oddzielnym zadaniem – realizować ma natomiast Starostwo Powiatowe w Bolesławcu. Część drogowa została w czasie wojny zbombardowana przez Niemców. W ramach Polskiego Ładu budowany będzie nowy most drogowy wraz z drogami dojazdowymi. Wojsko Polskie, które jest zamawiającym dla nowego mostu kolejowego podkreśla, że niezbędna będzie stała współpraca i koordynacja między wykonawcą mostu kolejowego a Starostwem Powiatowym w Bolesławcu oraz z Gminą Bolesławiec, które realizują część drogową.
Na realizację zamówienia wskazano 12 miesięcy. Składanie ofert przewidziano do 28 lipca. Wybór wykonawcy poprzedzić ma analiza ceny (60 proc.) oraz doświadczenie projektanta branży (40 proc.).
Do poprzedniego przetargu, w formule projektuj i buduj, stanęło osiem zainteresowanych firm. Zamawiający przygotował na to zadanie budżet w wysokości 28,275 mln zł. Żadna oferta nie zmieściła się jednak w tym kosztorysie. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Terlan i Tormel z Poznania – 38,75 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.