Wszystko jest jeszcze w rękach walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które przesądzi o ewentualnej emisji akcji na potrzeby rozwoju w obszarze kolejowym, ale wiadomo na co między innymi mają być przeznaczone środki. Mirbud chce kupić podmiot, który zajmuje się budownictwem kolejowym. Możliwe są dwa scenariusze – albo udziały w dużej spółce, np. Torpolu, albo zakup i rozwijanie mniejszej firmy.
Mirbud, który jest jednym z największym wykonawców realizujących kontrakty dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a w portfelu zamówień firmy ok. ¾ stanowią zadania z obszaru infrastruktury drogowej, od pewnego czasu sygnalizował, że chce zbudować kompetencje w obszarze budownictwa kolejowego. – Te kompetencje budowaliśmy w dwójnasób: wewnętrznie, organicznie (w ub. roku utworzono w ramach Grupy pion odpowiedzialny za kolej– dop. red.). Kolejnym pomysłem jest rozszerzenie naszej grupy o podmiot, który budownictwem kolejowym się zajmuje – powiedział podczas konferencji prasowej w piątek Paweł Korzeniowski, członek zarządu i dyrektor finansowy Mirbudu. - Tu leży podstawa emisji – dodał odnosząc się do podawanej wcześniej informacji.
Na początku kwietnia spółka informowała, że planuje emisję akcji, która miałaby być przeprowadzona w dwóch seriach. Uchwała w tej sprawie zostanie poddana pod obrady Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, zaplanowane na 6 maja.
- Te środki pozwolą nam wejść w nowy sektor i realizować przychody z tego segmentu w latach kolejnych – mówił Paweł Korzeniowski. - Liczymy, że KPO, który wniesie środki na rozwój sieci kolejowej, będzie miało znaczący wpływ na sektor budowlany w latach 2025 - 2026 i kolejne – powiedział.
Akwizycja ma przyśpieszyć proces rozwoju w nowym obszarze działalności. W tym przypadku możliwe są dwa scenariusze: - Albo duży podmiot i wtedy potrzebne jest większe finansowanie, także dłużne, albo mniejszy podmiot i wtedy potrzebna jest finansowanie, żeby ten podmiot rozwijać, dosprzętowić – powiedział przedstawiciel Mirbudu.
Mirbud ma 5,1 proc. udziałów w Torpolu, którego pakiet kontrolny akcji ma spółka Centralny Port Komunikacyjny. Decyzja o ewentualnym zakupie kolejnych udziałów będzie uzależniona od działań Skarbu Państwa w sprawie dalszego losu projektu i spółki CPK.
- Z ostateczną decyzją wstrzymują nas decyzje polityczne. Czekamy jak się zamknie temat CPK, co zrobi Skarb Państwa z Torpolem i wtedy będziemy podejmować decyzję, czy jesteśmy w stanie być znaczącym akcjonariuszem tego dużego podmiotu, czy będziemy się koncentrować na rozwoju tego małego, który jest już wybrany – wyjaśnił Paweł Korzeniowski. – Jesteśmy już po rozmowach – dodał.
Niezależnie od tych planów Mirbud od drugiej połowy ubiegłego roku ofertuje w przetargach dotyczących infrastruktury kolejowej i ten kierunek będzie kontynuowany.
Nie rezygnuje też z dalszego rozwijania budownictwa drogowego. – Skala realizowanych kontraktów ciągle ulega zwiększeniu i my też będziemy wymagali rozwoju i dosprzętowienia – podkreślił członek zarządu spółki informując, że firma ma w planach m.in. zakup kilku otaczarni mas bitumicznych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.