Prezydent Ostrołęki zamierza złożyć do ministra infrastruktury i rozwoju wniosek o dofinansowanie remontu mostu w mieście. Deklaracja padła podczas obrad zorganizowanych w związku z kontrolą stanu technicznego obiektu przeprowadzoną przez wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego.
Zarządcy dróg krajowych (GDDKiA), wojewódzkich (Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich) i powiatowych (starosta ostrołęcki) mają uzgodnić plany alternatywnej organizacji ruchu na wypadek zamknięcia przeprawy. Policja i inspekcja transportu drogowego będą prowadzić wzmożone kontrole na moście w związku z ograniczeniem dopuszczalnego tonażu (do 40 ton).
Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego przeprowadził kontrolę mostu w związku z interwencją w sprawie złego stanu technicznego. Podczas narady omówiono wyniki kontroli. Polegała ona na przeanalizowaniu dokumentów obiektu oraz na oględzinach. Wykazano, że w kontrolach okresowych od kilku lat zwracano uwagę na zły stan techniczny mostu.
Większy widok mapy
Ekspertyza z 2005 roku wskazywała już wtedy, że obiekt kwalifikuje się do remontu. W kolejnych latach stan przeprawy ulegał pogorszeniu, a podejmowane prace remontowe nie realizowały w pełni zaleceń z przeglądów. Przeprowadzona w maju 2011 roku ocena nośności mostu wykazała, że obiekt jest w niedostatecznym stanie technicznym.
W 2014 roku przeprowadzono prace remontowe, ale nie wpłynęły one na wyeliminowanie uszkodzeń grożących katastrofą budowlaną. Dlatego 12 maja 2015 roku Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego złożył zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej w Ostrołęce w sprawie niewłaściwego stanu technicznego mostu.
Dalsze pogarszanie się stanu obiektu może zagrażać bezpieczeństwu ruchu publicznego. W związku z przedstawieniem przez miasto Ostrołęka dodatkowej ekspertyzy, która jest odmienna od wniosków kontroli WINB, mazowiecki inspektor nadzoru budowlanego zgłosi się o ekspertyzę do Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.