Budowa części falochronu północnego czy stałego pomostu połączeniowego o długości 180 metrów wraz z trzema pomostami pływającymi dla jachtów to tylko niektóre prace, z których składała się inwestycja realizowana przez NDI w Pucku. Dzięki dobrej organizacji otwarcie Mariny nastąpi aż trzy miesiące szybciej niż planowano.
Zakres robót składał się głównie z wykonania elementów w konstrukcji hydrotechnicznej, w tym nabrzeża zamykającego, pomostu dojściowego oraz falochronu północnego, a następnie dostarczenia i montażu pomostów pływających do kotwiczenia jednostek pływających.
- Podczas realizacji prac jednym z wyzwań było pogrążenie ścianek szczelnych oraz wykonanie konstrukcji falochronu północnego, gdyż roboty były wykonywane na morzu i byliśmy narażeni na działanie warunków atmosferycznych. – mówi Paweł Ciomek, Dyrektor Projektu z Grupy NDI.
- Kolejnym wyzwaniem, z którym zmierzyliśmy się podczas prowadzenia robót, była konieczność koordynacji robót z różnych branż, na stosunkowo małym obszarze w miejscowości turystycznej. Konieczne było dostosowanie harmonogramu prac dostaw materiałów i do ruchu turystycznego, stąd ograniczenie transportów w okresie letnim i wykonanie głównych robót narzutowych i czerpalnych w okresie zimowym. – dodaje Hubert Konkol Kierownik Prac Hydrotechnicznych
Roboty hydrotechniczne to przede wszystkim pogrążenie ścianki szczelnej, stanowiącej podstawę konstrukcji pomostu oraz falochronu, wykonanie żelbetowej nadbudowy oraz narzutu kamiennego, a także robót czerpalnych. Do wykonania pozostały ostatnie roboty wykończeniowe. Obecnie trwają prace przy wykonywaniu nawierzchni z kostki oraz ostatnie montaże wyposażenia hydrotechnicznego.
- Realizacja prac przebiegała płynnie. Wszyscy byli dobrze przygotowani. Spotkaliśmy się oczywiście z różnymi problemami, między innymi z problemami logistycznymi czy związanymi z uwarunkowaniem cenowym. Dodatkowo staraliśmy się wyjść naprzeciw oczekiwaniom Zamawiającego i dostosować harmonogram prac do ruchu turystycznego. Mimo to udało się wyprzedzić harmonogram prac o trzy miesiące i oddanie do użytkowania planujemy już w lipcu – powiedział Paweł Ciomek Dyrektor Projektu z Grupy NDI.
- Projekt rozbudowy mariny w Pucku był konsultowany w mieście od 2015 roku. – 6,5 roku czekaliśmy na to, żeby wbić pierwszą łopatę na placu budowy. Staraliśmy się, aby uzyskać wszystkie niezbędne pozwolenia na rozbudowę. Wiedzieliśmy, co może dać naszemu miastu i to nas motywowało – mówi Hanna Pruchniewska, Burmistrz Pucka. – Wiemy, że mamy olbrzymi potencjał, fantastyczną Zatokę Pucką, którą należy wykorzystać. Znaleźliśmy też wykonawcę, który bardzo solidnie zabrał się do pracy. Myślę, że świetnie się nam współpracuje. Chcemy, żeby port służył przede wszystkim rekreacji oraz oczywiście rybakom. Puck zawsze był otwarty ku zatoce. To będzie dla nas duży impuls gospodarczy – dodaje Hanna Pruchniewska Burmistrz Pucka.
Na pomostach zainstalowano postumenty do poboru energii i wody, stanowiska ze sprzętem ratowniczym, drabinkami oraz knagami cumowniczymi. Wybudowano aż 98 nowych miejsc cumowania dla jachtów i białej floty. Blisko 84 procent kosztów kwalifikowanych pokryło dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.