Niemal tydzień temu doszło do symbolicznego scalenia konstrukcji mostu budowanego w Kamieniu, który połączy województwo lubelskie i mazowieckie. Do wiosny powinna powstać płyta mostu, chodniki, nawierzchnie asfaltobetonowe oraz część dróg dojazdowych.
Konstrukcja była nasuwana z obu stron Wisły. Długość nowej przeprawy mostowej to ponad 1 km. Do jej wytworzenia zużyto 12 tys. ton stali, a do nasuwania przęseł o rozpiętości 108 m wykorzystano między innymi tymczasowy pylon.
Prace na moście ze względu na powódź zakończą się wiosną 2015 roku, czyli kilka miesięcy później niż początkowo planowano. – W maju wysoki poziom wody przeszkodził nam w prowadzeniu prac. Teraz po scaleniu konstrukcji rozpoczęliśmy prace zbrojarskie. Zabezpieczymy też obiekt przed korozją. Przed nami szereg prac wykończeniowych w tym układanie nawierzchni, montaż balustrad oraz barier – mówi Marek Gotowski, prezes firmy Gotowski, będącej współkonsorcjantem na tym kontrakcie.
Większy widok mapy
Budowa mostu pomiędzy miejscowościami Kamień na Lubelszczyźnie i Solcem nad Wisłą na Mazowszu to największa inwestycja realizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Most powstaje w ciągu DW-747, która ma stanowić wygodne połączenie pomiędzy Lublinem i Radomiem oraz Kielcami.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum trzech firm z Energopolem – Szczecin w roli lidera. Wartość kontraktu to 209,615 mln zł, z czego 126 mln zł stanowi dotacja z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Most powinien zostać oddany do użytku w II kwartale przyszłego roku.