Nowy tunel i wiadukt drogowy nad torami zapewnią lepszą komunikację w Kobyłce. Inwestycja kolejowa podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Kierowcy i piesi zyskają swobodną i bezpieczną drogę pomiędzy dzielnicami miasta, leżącymi wzdłuż linii Warszawa – Białystok. Takie rozwiązania PLK wpisują w obecne modernizacje linii kolejowych.
W Kobyłce powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania. Niedaleko przystanku kolejowego Kobyłka Ossów, wiadukt drogowy zastąpi przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Poniatowskiego i Napoleona. Tunel drogowy (przedłużenie ul. Orszagha do ul. Nadarzyńskiej - DW 634) zastąpi przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II. Dzięki temu usprawni się komunikacja w mieście, a kierowcy oraz piesi zyskają szybsze i bezpieczniejsze trasy pomiędzy dzielnicami miasta.
– Kobyłka to kolejne miejsce, gdzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wybudują bezkolizyjne obiekty. Skorzystały już na tym m.in. miejscowości na trasie Warszawa – Trójmiasto, na linii Kraków – Rzeszów m.in. w Tarnowie, a także Poznań czy Łódź. Dzięki nim zwiększa się poziom bezpieczeństwa na kolei i usprawniane są systemy komunikacji w miejscowościach, przez które przebiegają linie kolejowe – mówi Krzysztof Pietras, zastępca dyrektora Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Obecnie opracowywane są projekty wiaduktu i tunelu w Kobyłce. PLK wspólnie z samorządem Kobyłki wybrały najkorzystniejsze warianty budowy. Koszt przedsięwzięcia to ponad 31 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm PW Banimex oraz AZI-BUD. Zakończenie prac zaplanowano w lipcu 2019 r.
– To bardzo ważna inwestycja dla mieszkańców Kobyłki. To nie tylko mniej korków w mieście, ale i wzrost bezpieczeństwa oraz sprawniejszy ruch kolejowy na trasie z Warszawy w stronę Białegostoku. Dobra współpraca z PLK zaowocowała wypracowaniem najlepszych wariantów budowy tunelu i wiaduktu w naszej miejscowości – mówi Robert Roguski, burmistrz Kobyłki.
Budowa wiaduktu i tunelu drogowego w Kobyłce realizowana jest w ramach projektu: "Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne" i finansowana z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). W ramach tego projektu wybudowane zostaną także bezkolizyjne skrzyżowania w: Zielonce, Tłuszczu, Mokrej Wsi, Toporze, Łochowie i w Małkini oraz bezpieczne przejścia pod torami w Jasienicy i Łochowie. Takie rozwiązania PLK wpisują w obecnie modernizacje linii kolejowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.