Już wiadomo kto jest zainteresowany współpracą ze spółką Centralny Port Komunikacyjny przy budowie dróg towarzyszących budowie centralnego lotniska. W przetargu na umowę ramową wystartowało 15 wykonawców, wśród nich grono największych wykonawców drogowych.
Mowa o przetargu w sprawie umowy ramowej na projekt i budowę układu drogowego łączącego teren lotniska CPK z siecią dróg publicznych. Inwestycje drogowe mają być realizowane na terenie gmin: Baranów, Grodzisk Mazowiecki, Wiskitki, Teresin i Jaktorów. Umowa ramowa ma być zawarta na okres 72 miesięcy.
Do przetargu zgłosiło się 15 wykonawców. Są to: Mirbud w konsorcjum z Kobylarnią, Porr, Mostostal Warszawa, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Budimex, Polaqua, Unibep, Trac Tec Construction, konsorcjum Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi wraz z Horasan Sokak i Kolin Polska, Strabag, Mota-Engil, Trakcja i Colas Polska. Do przetargu stanęło także konsorcjum Polbud-Pomorze z turecką firmą Dogus Insaat Ve Ticaret, Rubau Polska wspólnie z firmą Terlot oraz NDI.
Wiadomo, że zakres prac objęty umową ramową ma być realizowany w podziale na trzy części. Pierwsza obejmie budowę wschodniego podłączenie lotniska, tj. odcinek od węzła CPK Wschód (bez węzła) do węzła Baranów na połączeniu z autostradą A2 (z węzłem). Druga dotyczy wschodniej obwodnicy lotniska od skrzyżowania z północną obwodnicą lotniczego portu w rejonie miejscowości Kaski Centralne (bez skrzyżowania) do węzła CPK Wschód (z węzłem). Część trzecia to dwa zadania: północna obwodnica lotniska, tj. odcinek od skrzyżowania z zachodnią obwodnicą lotniska i drogą powiatową nr 3837W (ze skrzyżowaniem) do skrzyżowania ze wschodnią obwodnicą lotniska w rejonie miejscowości Kaski Centralne (ze skrzyżowaniem) oraz zachodnia obwodnica lotniska.
Zamawiający będzie wymagał realizacji zadań z wykorzystaniem metodyki BIM.
Więcej na temat przetargu pisaliśmy
TUTAJ