ZUE konsekwentnie unowocześnia i rozbudowuje park maszynowy. Tym razem zakupiona została podbijarka uniwersalna S7 PLS 16 4.0 - S. Wcześniej Grupa nabyła m.in. dwie nowe lokomotywy. W planach Grupy na 2024 r. są też kolejne inwestycje.
W Grupie ZUE trwa proces modernizacji i rozbudowy parku maszynowego, na który przeznaczane są wielomilionowe środki. Jeszcze w 2023 r. ZUE kupiło dwie lokomotywy spalinowe 6Dh-1 Alf (ich producentem jest Tabor Dębica), które są przeznaczone do prowadzenia średnich i lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych. Najnowszą inwestycją wpisującą się w plan rozbudowy parku maszynowego jest zakupiona od System 7 Railtechnology GmbH podbijarka uniwersalna S7 PLS 16 4.0 - S. Służy ona do zagęszczania na torach kolejowych tłucznia oraz regulacji torów i rozjazdów w planie i profilu. Odbiór z fabryki producenta został zaplanowany na czerwiec br.
– Spodziewamy się, że środki z Unii Europejskiej przełożą się na ożywienie na rynku, prawdopodobnie w drugiej połowie roku. Nowe inwestycje w naszej Grupie planujemy od dłuższego czasu. Rozbudowany park maszynowy pozwoli nam na jeszcze sprawniejsze wykonywanie zleceń i zapewni stabilne funkcjonowanie na kolejne lata – podkreśla Wiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUE.
Grupa ZUE wykonuje znaczne zlecenia także poza Polską. Przede wszystkim Grupa wspólnie z lokalnym partnerem realizuje w Rumunii umowy o wartości blisko miliarda złotych, z czego połowa przypada na ZUE.
– Jesteśmy mocno obecni na rynku rumuńskim, a także szukamy nowych zleceń w innych europejskich krajach, np. na Łotwie. Rozbudowa parku maszynowego pozwoli nam swobodnie pracować zarówno w Polsce jak i za granicą. Inwestujemy także w usprzętowienie naszej najmłodszej spółki, czyli P.B.I. Energopol, która realizuje zlecenia w obszarze robót drogowych. Z Energopolem już teraz wygrywamy kolejne przetargi, ale nadal chcemy zwiększać jego efektywność i skalę działalności – mówi Wiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUE.
Informacje o nowym zakupie
Podbijarka uniwersalna S7 PLS 16 4.0 – produkcji austriackiej – służy do zagęszczania tłucznia, pionowej i poziomej korekcji położenia toru oraz jego stabilizacji podczas pracy w trybie podbicia stabilizacyjnego. Sercem maszyny są najnowszej generacji zespoły podbijające system7 z opatentowanym w pełni hydraulicznym napędem podbijającym. Agregaty podbijające wibrują tylko podczas wejścia w podsypkę i w trakcie podbijania. Nie ma potrzeby stosowania dużej liczby obracających i zużywających się części napędu. Oznacza to duże oszczędności w kosztach remontów i konserwacji, a także większą żywotność kluczowych podzespołów.
Dzięki zintegrowaniu dodatkowego urządzenia podnoszącego z główną jednostką podnoszącą, rozjazd jest zawsze automatycznie podnoszony przy tym samym długim podkładzie. Hydrauliczne siłowniki zwierania są wyposażone w zintegrowane bezstykowe czujniki odległości i czujniki ciśnienia, które indywidualnie zatrzymują zwieranie w automatycznym trybie podbijania system7, gdy tylko osiągnięta zostanie optymalna siła zagęszczania. Optymalne zagęszczenie podsypki przedłuża trwałość warstwy toru i zmniejsza zużycie podsypki. Niezwykła redukcja hałasu i kurzu minimalizuje obciążenie operatora i środowiska.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.