Partnerzy serwisu:
Biznes i przemysł

DOHWA: 6 mld USD południowokoreańskich inwestycji w Polsce

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PAP MediaRoom

Podziel się ze znajomymi:

Analizując skalę inwestycji firm z Korei Południowej w Polsce, trudno uwierzyć, że oba te kraje dzieli niemal 8 tys. km: na naszym rynku działa ok. 700 przedsiębiorstw z kraju nazywanego „azjatyckim tygrysem”, realizując najbardziej innowacyjne projekty infrastrukturalne. Ich symbolem jest budowa odcinka Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a Ostrawą, realizowana przez grupę DOHWA Engineering.

11 lat po podpisaniu strategicznego partnerstwa pomiędzy Koreą Południową a Polską współpraca pomiędzy naszymi krajami nieustannie się rozwija, obejmując kolejne, kluczowe dla bezpieczeństwa i dobrobytu naszego kraju obszary. Jednym z nich jest rozbudowa szeroko pojętej infrastruktury - i to właśnie tej tematyce poświęcone było Forum Współpracy Infrastrukturalnej DOHWA Polska w Warszawie.

– Połączenie naszych potencjałów oznacza dynamiczny rozwój i wzrost, co możemy obserwować w wielu istotnych dziedzinach, takich jak obronność czy energetyka. Ufam, że podobne efekty przyniesie nasze zaangażowanie w projektowanie i wykonywanie ambitnych i wielkoskalowych inwestycji infrastrukturalnych – deklarował Seung-Woo Park, prezes zarządu (CEO) DOHWA Engineering.

Forum stanowiło doskonałą okazję do wymiany doświadczeń i wiedzy na temat transferu najbardziej innowacyjnych technologii między Koreą a Polską w szeregu istotnych obszarów: transportu, energetyki, infrastruktury komunalnej, inżynierii środowiska (woda i ścieki) oraz rozwoju obszarów miejskich. Eksperci DOHWA zaprezentowali wiele flagowych inwestycji zrealizowanych przez firmę w różnych zakątkach globu, obejmujących wszystkie rodzaje infrastruktury. W dziedzinie energetyki wskazali oni na farmy fotowoltaiczne i wiatrowe, a także technologie przetwarzania odpadów w energię (w ramach gospodarki odpadami zamkniętymi). W transporcie - na nowoczesne porty lotnicze oraz południowokoreańskie rozwiązania w obszarze tzw. smart cities. W tematyce wody i ścieków miejskich inżynierowie DOHWA przybliżyli uczestnikom Forum autorskie opracowania inteligentnych systemów zarządzania wodą (SWM), sposobów na redukcję współczynnika NRW („utraconej” wody, zanim dotarła ona do klienta) czy rozwiązania w zakresie produkcji energii odnawialnej z produktów ubocznych w oczyszczalni ścieków.

W wydarzeniu uczestniczyło wielu znamienitych gości: przedstawiciele Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, rządów Węgier oraz Rumunii, najważniejszych polskich spółek państwowych, korpusu dyplomatycznego. Nie zabrakło również wielu przedsiębiorców i samorządowców, dla których spotkanie z przedstawicielami DOHWA stanowiło doskonałą okazję do nawiązania kontaktów i transferu cennej wiedzy.

DOHWA Engineering jest największym i najstarszym biurem inżynieryjno-konsultingowym w Korei. Założona w 1957 roku firma jest dziś obecna na 77 rynkach, zatrudniając ponad 3 tys. wysoko kwalifikowanych pracowników. W jej portfolio znaleźć można kilkanaście tysięcy zrealizowanych projektów infrastrukturalnych, obejmujących m.in. budowę Kolei Dużych Prędkości (łączącą chociażby Seul z Pusan). Doświadczenie zdobywane latami przy realizacji tego typu przedsięwzięć spowodowało, że DOHWA Engineering wygrała przetarg na pierwszą linię KDP w Polsce - 70-kilometrowy odcinek łączący Katowice z czeską Ostrawą. To strategiczne przedsięwzięcie, które zniweluje wykluczenie komunikacyjne tej części Śląska. Kolej obejmie swoim zasięgiem aż 3,6 mln mieszkańców tego regionu Polski, a w przyszłości stanie się integralną częścią ogólnokrajowego systemu błyskawicznych połączeń kolejowych.

– Już teraz DOHWA Engineering posiada tutaj spółkę DOHWA Polska, w której zatrudnia ponad 70 polskich inżynierów. To jednak dopiero początek: w planach firmy Polska zajmuje miejsce swoistego hubu zarządzającego jej ekspansją na pozostałe, europejskie rynki – tłumaczył Kim Shik, zastępca szefa misji z ambasady Republiki Korei w Polsce.

System Kolei Dużych Prędkości pozwala nie tylko poprawić jakość życia pojedynczych osób, lecz także usprawnia logistykę, co wpływa na całe życie gospodarcze kraju. Co więcej, jego budowa i konserwacja tworzą tysiące miejsc pracy oraz generują nowe zamówienia dla rodzimych podwykonawców, wzmacniając tym samym tzw. polski łańcuch wartości.

– Kluczowa jest również nasza otwartość na dzielenie się swoimi technologiami i wiedzą z partnerami biznesowymi. Nie tylko dostarczamy gotowe produkty, ale także inwestujemy w wymianę doświadczeń, transfer wiedzy oraz zostawiamy know-how na miejscu, aby procentował w kolejnych latach i dekadach – zauważa Jeong Soo-dong, prezes dywizji transportu DOHWA Engineering.

Zdaniem eksperta stworzenie pierwszego odcinka KDP może stać się dla Polski impulsem do kolejnego, inwestycyjnego skoku. Strategiczne położenie naszego kraju oraz dynamika rozwoju polskiej gospodarki tworzą szansę na modernizację i rozbudowę infrastruktury nie tylko tej transportowej, lecz obejmującej wszystkie kluczowe dziedziny: energetykę, inżynierię środowiska, usługi komunalne, rozwój idei inteligentnych miast. Angażowanie się w te kompleksowe, multibranżowe projekty stanowi jeden z filarów strategii DOHWA Polska.

– Doskonałe skomunikowanie zarówno największych metropolii, jak i mniejszych ośrodków to jeden z fundamentów sukcesu gospodarczego Korei Południowej. System ten jest również możliwy do zbudowania w Polsce, która, pomimo ogromnego skoku rozwojowego w ostatnich dekadach, ma w tym obszarze wciąż wiele do zrobienia. Liczymy, że z naszymi doświadczeniami i technologiami zrealizujecie swoje cele również w tym obszarze – dodaje przedstawiciel największego i najstarszego biura projektowego w Korei.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Biznes i przemysł

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Łukasz Malinowski 12 maja 2024

Klimczak: Projekty CPK i KDP będą kontynuowane

Intermodal i logistyka

Malepszak: Stworzymy kolej zorientowaną na klientów

Intermodal i logistyka

Balczun: PKP Cargo w ekstremalnie trudnej sytuacji

Intermodal i logistyka

Balczun: PKP Cargo w ekstremalnie trudnej sytuacji

Łukasz Malinowski 11 maja 2024

Korea Południowa zainteresowana projektem polskiego KDP

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Biznes i przemysł

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Łukasz Malinowski 12 maja 2024

Klimczak: Projekty CPK i KDP będą kontynuowane

Intermodal i logistyka

Malepszak: Stworzymy kolej zorientowaną na klientów

Intermodal i logistyka

Balczun: PKP Cargo w ekstremalnie trudnej sytuacji

Intermodal i logistyka

Balczun: PKP Cargo w ekstremalnie trudnej sytuacji

Łukasz Malinowski 11 maja 2024

Korea Południowa zainteresowana projektem polskiego KDP

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5