Poznańska grupa kapitałowa, znana w sektorze kolejowym z uczestnictwa w konsorcjum realizującym budowę systemu łączności GSM-R na sieci PKP PLK oraz prób wejścia na rynek modernizacji wagonów pasażerskich, przedstawiła wstępne wyniki finansowe za pierwsze półrocze. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 24 mln zł.
Jak informuje Compremum (dawniej Pozbud) w raporcie giełdowym, spółka odnotowała poprawę niemal wszystkich wskaźników finansowych w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Przychody ze sprzedaży w ramach grupy kapitałowej wyniosły ponad 147 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 37% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł blisko 36 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 21% rok do roku. O ponad 71% w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku wzrósł natomiast zysk netto, osiągając wartość na poziomie 24 mln zł.
Oprócz skonsolidowanych wyników grupy kapitałowej Compremum przedstawiło również wyniki jednostkowe spółki, która osiągnęła ujemny wynik finansowy netto na poziomie nieco ponad minus 1 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku był dodatni, osiągając poziom 1,5 mln zł. Spółka zastrzega w komunikacie prasowym, że przedstawione informacje mają charakter wstępny, a ostateczne wyniki finansowe, zatwierdzone przez niezależnego biegłego rewidenta, zostaną przedstawione w raporcie za pierwsze półrocze.
Warto dodać, że Compremum w kwietniu 2023 zbyło 100% udziałów w spółce zależnej Fabryka Slonawy za kwotę 18 mln USD. Spółka tym samym wycofała się z rynku stolarki otworowej, koncentrując się na budownictwie infrastrukturalnym i odnawialnych źródłach energii, a także realizacji projektu budowy zakładu produkcji baterii litowo-jonowych i kontenerowych magazynów energii elektrycznej wraz z dwoma partnerami. Compremum wraz z partnerem w postaci spółki Transtrain (dawniej Mag-Train) startuje również w szeregu przetargów na naprawy główne lokomotyw elektrycznych i wagonów pasażerskich.
Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Kolejowego” w lipcu,
PKP Intercity wypowiedziało umowę z konsorcjum na modernizację 14 wagonów typów 111Alux i 112Alux, motywując decyzję dużym opóźnieniem w realizacji kontraktu.
Spółka pozostaje także w sporze z PKP PLK w kontekście kontraktu na budowę systemu łączności GSM-R – w skład konsorcjum realizującego ten projekt wchodzi m.in. SPC-2, spółka zależna Compremum. Spółka nie rezygnuje jednak z planów wzmocnienia obecności na rynku kolejowym – w czerwcu
zapowiedziała objęcie udziałów w ZNTK Paterek.