CEMEX w Polsce testuje prototyp elektrycznej betonomieszarki. Testy będą prowadzone przez zespoły wytwórni betonu CEMEX w Pruszkowie oraz Warszawie. To część pilotażu realizowanego przez firmę w wielu krajach.
Prototypowy pojazd Putzmeister iONTRON e-Mixer będzie używany w ramach testów przez zespoły wytwórni betonu CEMEX w Pruszkowie oraz Warszawie. Testy potrwają tydzień. W tym czasie pracownicy CEMEX ocenią, jak testowany pojazd sprawdza się w realizacji codziennych zadań, przy transporcie i wyładunku produktów CEMEX.
Prototypowy pojazd jest zasilany wyłącznie energią elektryczną. Na potrzeby testów producent dostarcza mobilną stację ładowania, dzięki której można naładować baterie zasilające betonomieszarkę w trakcie nocy od 20 do 100% w ciągu 8 godzin.
– CEMEX stale poszukuje ekologicznych rozwiązań transportowych. Zeroemisyjne betonomieszarki stanowią w związku z tym naturalny przedmiot naszego zainteresowania. Poszukujemy pojazdów zarówno ekologicznych, jak i niezawodnych, które zagwarantują naszym klientom najwyższą jakość usług. Dzięki obecnie przeprowadzanym testom dowiemy się, czy wspomniane warunki są spełnione – mówi Grzegorz Grodzki – Kierownik Grupy Utrzymania Taboru Samochodowego w CEMEX Polska.
CEMEX to pierwsza firma z branży materiałów budowlanych, która przeprowadza testy elektrycznych betonomieszarek na tak dużą skalę. Pojazdy są sprawdzane przez naszą firmę w wielu krajach – sukcesem zakończyły się m.in. niedawne testy we Francji i w Niemczech.
We flocie samochodów osobowych CEMEX Polska z powodzeniem eksploatuje samochody osobowe z napędem hybrydowym od początku 2022 roku. W tym roku wymienionych zostało ponad 100 samochodów z napędem klasycznym na nowe pojazdy z napędem hybrydowym. W perspektywie najbliższych lat firma planuje rezygnację z dalszych zakupów samochodów osobowych z silnikiem diesla, a docelowo cała flota samochodów CEMEX ma być wymieniona na modele niskoemisyjne (zarówno hybrydowe, jak i elektryczne).
Decyzje firmy dotyczące transportu osobowego mają związek z globalnym zaangażowaniem CEMEX w działania zmierzające do ograniczenia zmian klimatu. Napęd hybrydowy charakteryzuje się obniżonym zużyciem paliwa, a co za tym idzie – ograniczoną emisją szkodliwych substancji. Ładowanie baterii samochodu następuje głównie dzięki odzyskiwaniu energii podczas hamowania.
CEMEX dla klimatu
Wdrażanie ekologicznych rozwiązań w transporcie wpisuje się w globalną strategię CEMEX „Future in Action”. Jej celem jest przeciwdziałanie zmianom klimatu, m.in. poprzez redukcję emisji dwutlenku węgla w zakładach produkcyjnych. Do 2050 roku CEMEX zamierza dostarczać wszystkim klientom na świecie beton o zerowej emisji CO2 netto.
Portfolio produktów CEMEX Polska jest ponadto konsekwentnie wzbogacane o niskoemisyjne rozwiązania dla zrównoważonego budownictwa. W 2021 roku firma zaoferowała swoim klientom cement i betony Vertua®, które pozwalają na znaczącą redukcję śladu węglowego w ramach realizowanych inwestycji. W zakres zrównoważonych rozwiązań dla producentów materiałów budowlanych wpisują się także domieszki Vertua®, które umożliwiają klientom CEMEX osiągnięcie ich własnych celów środowiskowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.