Budownictwo drogowe chce lepiej wykorzystywać odpady. Potrzebne przepisy
Newseria Biznes 06 sierpnia 2024
Odpady powstające przy remontach dróg czy budowie nowych, którymi w świetle prawa są m.in. gruz betonowy czy kruszywo kolejowe, to w praktyce tzw. materiały staroużyteczne, które z powodzeniem mogłyby zostać wykorzystane przy nowych inwestycjach. Jednak w tej chwili większość z nich ląduje po prostu na wysypiskach, ponieważ obecne przepisy niedostatecznie regulują tę kwestię. Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa i inne branżowe organizacje apelują o zmiany w tym zakresie.
Małopolskie: Powstała nowa instalacja przetwarzania odpadów w Balinie
Tarnów: Powstanie spalarnia na terenie Azotów?
Kolos z Portugalii zamontowany w Witaszyczkach
OIGD: Nieprawda, że ryzyko wzrostu cen dzielimy pół na pół z zamawiającym
Elżbieta Pałys 10 czerwca 2024
Inflacja przemysłowa, z którą mieliśmy do czynienia w ostatnim okresie, była znacznie wyższa niż konsumpcyjna, a jej główny ciężar wzięli na siebie wykonawcy – wskazuje Przemysław Klonowski, prezydent Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa. – Nie jest prawdą, iż branża dzieli się ryzkiem z zamawiającymi po 50 procent – mówi i apeluje o partnerskie podejście do tematu waloryzacji.
Za najniższą cenę nie uruchomimy postępu
Jubileusz OIGD. Było 405 km jest 5117 km dróg szybkiego ruchu. „Ten rozwój nie dokonał się sam”
Rynek drogowy budujemy od 30 lat. Musimy go chronić
Jubileusz OIGD. Było 405 km jest 5117 km dróg szybkiego ruchu. „Ten rozwój nie dokonał się sam”
Elżbieta Pałys 06 czerwca 2024
W roku 1994 r. gdy zawiązywała się Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa mieliśmy w Polsce 405 km dróg szybkiego ruchu. Dziś jest ich 5117 km. Za tą ogromną zmianą stoi praca przedsiębiorstw drogowych, których reprezentantem jest Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa. 5 czerwca w Wieliczce miała miejsce uroczystość związana z jubileuszem 30-lecia Izby.
Za najniższą cenę nie uruchomimy postępu
OIGD: Nieprawda, że ryzyko wzrostu cen dzielimy pół na pół z zamawiającym
Rynek drogowy budujemy od 30 lat. Musimy go chronić
Rynek drogowy budujemy od 30 lat. Musimy go chronić
Elżbieta Pałys 29 maja 2024
Polski rynek drogowy kilka razy otwierał drzwi dla wykonawców spoza kraju. Tylko raz przyniosło to pozytywne skutki. Kolejne były nauczką, z której wnioski wyciągamy do tej pory. - Potrzebujemy regulacji, które ochronią rynek i będą sprzyjały rozwojowi firm – mówi Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, organizacji, której historia od początku splata się z budowaniem rynku firm drogowych w Polsce.
Za najniższą cenę nie uruchomimy postępu
OIGD: Nieprawda, że ryzyko wzrostu cen dzielimy pół na pół z zamawiającym
Jubileusz OIGD. Było 405 km jest 5117 km dróg szybkiego ruchu. „Ten rozwój nie dokonał się sam”
OIGD ma już 30 lat. Cały czas ma co robić
Redakcja 14 maja 2024
Minęło już 30 lat od powołania Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa. W ciągu trzech dekad Izba współtworzyła rozwój branży drogowej w Polsce. Uczestniczyła w pracach nad aktami prawnymi stanowiącymi dziś fundamenty funkcjonowania branży, działała też wtedy, gdy potrzebna była szybka reakcja na niespodziewane okoliczności.
Za najniższą cenę nie uruchomimy postępu
OIGD: Nieprawda, że ryzyko wzrostu cen dzielimy pół na pół z zamawiającym
Jubileusz OIGD. Było 405 km jest 5117 km dróg szybkiego ruchu. „Ten rozwój nie dokonał się sam”
Może zabraknąć środków na finansowe zabezpieczenie inwestycji
Elżbieta Pałys 01 lutego 2024
Wykonawcy inwestycji infrastrukturalnych liczą na rychły napływ środków z Unii Europejskiej. Z oczekiwanym boomem inwestycyjnym wiąże się jednak obawa. – Przy spiętrzeniu robót może dojść do problemów z zabezpieczeniem finansowym, które firmy wykonawcze muszą pozyskać w bankach lub towarzystwach ubezpieczeniowych – przestrzega Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
Kto ma ponieść koszty budowy schronów?
Kotlarek: Nie twórzmy kadłubków prawnych zamiast certyfikacji
Jak uniknąć kosztownych sporów prawnych w branży budowlanej?
Dzieciuchowicz: Waloryzacja 2.0 była sukcesem, ale nie zakończyła dyskusji. Podział ryzyka wymaga zmiany
Elżbieta Pałys 08 stycznia 2024
Podpisanie aneksów w ramach tzw. waloryzacji 2.0 to duży sukces ubiegłego roku – mówi Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa. Podkreśla jednak, że temat waloryzacji jeszcze nie został zamknięty. Dalszej dyskusji wymaga podział ryzyka wzrostu cen. Zasada pół na pół, zdaniem szefowej OIGD, jest nie do zaakceptowania.
Za najniższą cenę nie uruchomimy postępu
OIGD: Nieprawda, że ryzyko wzrostu cen dzielimy pół na pół z zamawiającym
Jubileusz OIGD. Było 405 km jest 5117 km dróg szybkiego ruchu. „Ten rozwój nie dokonał się sam”
Wykonawcy drogowi mają waloryzację z limitem 15 proc.
Elżbieta Pałys 12 grudnia 2023
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad finalizuje podpisywanie aneksów waloryzacyjnych do umów budowlanych. Limity indeksacji cen będzie wynosił 15, a nie jak do tej pory 10 proc.
W waloryzacji chodzi o równowagę stron
Czy dobre wyniki branży budowlanej podważają rozmowy o waloryzacji?
NIK skontrolowała realizację tunelowego odcinka POW
Co trzeci kontrakt drogowy przekroczył limit waloryzacji
Elżbieta Pałys 05 lipca 2023
Ustalony wiosną ubiegłego roku limit waloryzacji na poziomie 10 proc. jest dalece niewystarczający. Organizacje branżowe przeanalizowały 35 kontraktów realizowanych w ramach Programu budowy dróg krajowych. Ustalony limit na urealnienie cen wyczerpał się już w 12 z nich, mimo że kontrakty są nadal trakcie realizacji. Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa wspólnie z Polskim Związkiem Pracodawców Budownictwa interweniują u ministra infrastruktury w sprawie podniesienia limitów.
Kto ma ponieść koszty budowy schronów?
Kotlarek: Nie twórzmy kadłubków prawnych zamiast certyfikacji
Jak uniknąć kosztownych sporów prawnych w branży budowlanej?