Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Pozostałe - Polska

Lotos chce ograniczać smog w miastach

| Red./inf. pras źródło: inf. pras. 16.06.2021

PARTNERZY DZIAŁU


 

Lotos chce ograniczać smog w miastach
fot. mat.pras.

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Spółka Lotos Asfalt wspólnie z Politechniką Gdańską tworzy asfalt, który ma się przyczynić do ograniczenia smogu w miastach. Efektem mają być oszczędność energii, mniejszy hałas i ślad węglowy, neutralność dla środowiska wodnego i możliwość pełnego recyklingu.
Redukcja zużycia energii i ograniczenie negatywnego oddziaływania produkcji na środowisko jest jednym z najbardziej aktualnych trendów technologicznych wpisujących się w politykę Europejskiego Zielonego Ładu. Należąca do Grupy Kapitałowej Lotos spółka Lotos Asfalt chce się wpisać w dbałość o środowisko naturalne i politykę zrównoważonego rozwoju m.in. poprzez wdrażanie i promowanie innowacyjnych i ekologicznych produktów do budowy dróg.

Spółka podkreśla, że z technologiami asfaltowymi wiążą się korzyści związane z oszczędnością energii i redukcją śladu węglowego, w tym możliwość ponownego wykorzystania w 100% materiału z recyklingu do budowy nawierzchni drogowych czy neutralność dla środowiska wodnego.

Asfalt z dodatkiem gumy z recyklingu opon

W 2013 roku Lotos Asfalt jako pierwszy producent w Polsce opracował oraz uruchomił produkcję i sprzedaż asfaltu modyfikowanego z dodatkiem gumy z recyklingu opon samochodowych. Dzięki temu powstał produkt o podwyższonych właściwościach użytkowych i zwiększonej odporności na starzenie przeznaczony do budowy trwałych i cichych nawierzchni asfaltowych. Przyczynił się on nie tylko do ochrony środowiska przed nadmiernym hałasem, ale również do redukcji śladu węglowego. Ekologiczne zagospodarowanie starych opon jest globalnym problemem. W każdej autocysternie tego asfaltu udało się „utopić” 400 zużytych opon.

Niższy ślad węglowy

W 2014 roku spółka wdrożyła asfalt do technologii „na ciepło” o nazwie WMA (Warm Mix Asfalt). W tym przypadku jedną z korzyści jest możliwość obniżenia temperatury produkcji i wbudowania nawierzchni nawet o 30 stopni Celsjusza. Efektem jest ograniczenie wpływu na środowisko, oszczędność energii i redukcja oparów przy wbudowaniu. Ślad węglowy jest niższy niż w przypadku tradycyjnych nawierzchni asfaltowych, a w porównaniu dróg z cementu nawet kilkukrotnie niższy.

Zmniejszenie temperatur produkcji i wbudowania wpływa też korzystnie na trwałość nawierzchni, ograniczając procesy jej starzenia i wydłużając jej żywotność. Nawierzchnia jest bardziej odporna na spękania termiczne i zmęczenie. Zmniejszają się więc koszty utrzymania drogi.

Długowieczne asfalty

Spółka przypomina także o tzw. asfaltach długowiecznych, charakteryzujących się podwyższoną trwałością i większą odpornością na działanie czynników klimatycznych, a co za tym idzie oszczędność w utrzymaniu drogi, ograniczenie częstotliwości zabiegów utrzymaniowych i powiązanej z tym ingerencji w środowisko naturaln. W ty przypadku mowa o asfaltach wysokomodyfikowanych MODBIT HiMA. Lepiszcza te stosowane są w nawierzchniach długowiecznych o trwałości przekraczającej 50 lat – zapewnia spółka. Pozwalają one na optymalizację konstrukcji i obniżenie kosztów budowy. Trwałość nawierzchni modyfikowanej polimerami gwarantuje również oszczędności w nakładach na prace remontowo-utrzymaniowe i znaczną redukcję śladu węglowego.

Asfalt pomoże w ograniczeniu smogu


Obecnie w firmie trwają prace nad opracowaniem nowych materiałów pozwalających na poprawę jakości życia i zdrowia mieszkańców. Wspólnie z Politechniką Gdańską spółka tworzy nowy ekologiczny produkt asfaltowy oparty o technologię fotokalizatorów hybrydowych. Pozwoli on na redukcję zanieczyszczeń powietrza w rejonie pasa drogowego. Nowe lepiszcze w istotny sposób przyczyni się do ograniczenia smogu w miastach.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5