Rynek Infrastruktury
Warunki pogodowe w ostatnim miesiącu były sporym utrudnieniem dla firmy Strabag, wykonawcy nowego mostu, który z powodu dużych mrozów musiał wstrzymać prace drogowe. W oczekiwaniu na lepszą pogodę, skupiono się na robotach mostowych prowadzonych na prawo i lewobrzeżnych estakadach.
Po zastosowaniu domieszek chemicznych do betonu oraz ścisłego przestrzegania procedur technologicznych, możliwe było betonowanie płyty nośnej estakad, ścian oraz stropu murów oporowych w ujemnych temperaturach.
Wykonawca, gdy pozwalały mu warunki atmosferyczne, realizował prace z zakresu robót drogowych. Wykonano wykopy pod konstrukcje jezdni na ulicach Szosie Lubickiej i Żółkiewskiego. Na moście głównym montowano, szalowano i zbrojono izbicę, czyli konstrukcję zabezpieczającą filary mostu.
Na estakadach i łącznicach prawobrzeżnych demontowano szalunki filara, montowano kolejne stalowe elementy konstrukcji, szalowano i zbrojono płytę ustroju nośnego konstrukcji nośnej. Na Estakadzie Żółkiewskiego zbrojono i deskowano ustrój nośny estakady.
W zeszłym tygodniu na budowie nowego mostu w Toruniu zużyto 100 m3 betonu i 125 ton stali zbrojeniowej. Na budowie pracowało w sumie 375 osób mając do dyspozycji 151 sztuk ciężkiego sprzętu budowlanego.