GDDKiA dobuduje drugą jezdnię w ciągu drogi krajowej nr 62 – ul. Wyszogrodzkiej w Płocku na całym przebudowywanym odcinku. Pierwotnie tylko na części odcinka planowana była rozbudowa do dwóch jezdni, dalej planowany był przekrój 2+1. Dzięki zwiększeniu środków na inwestycję zachowana zostanie spójność pomiędzy odcinkiem w mieście i tuż za jego granicą.
Inwestycja będzie realizowana na podstawie porozumienia pomiędzy miastem i GDDKiA.
– Przesłaliśmy już do władz miasta Płocka nowy projekt porozumienia, w którym zaproponowaliśmy podział obowiązków związanych z przygotowaniem, realizacją i późniejszym zarządzaniem rozbudowanym odcinkiem drogi krajowej nr 62 – poinformował warszawski oddział Drogowej Dyrekcji.
Decyzja Ministra Infrastruktury o zwiększeniu środków na inwestycję umożliwia rozbudowę fragmentu DK-62 od ul. Harcerskiej do granicy Płocka, także na terenie sąsiedniej gminy Słupno. Wcześniej była mowa o rozbudowie wyłącznie w granicach administracyjnych miasta (do ul. Harcerskiej). Dalej planowano poszerzenie o jeden pas ruchu do przekroju 2+1. To już nieaktualne. Zamiast tego wybudowana zostanie nowa jezdnia o dwóch pasach ruchu oraz pas dzielący. Zdaniem inwestora, pozwoli to na lepsze dostosowanie drogi do natężenia ruchu na odcinku wylotowym z Płocka.
Odcinek, który zostanie rozbudowany ma ok. 3,3 km długości. Druga jezdnia zostanie dobudowana po stronie północnej całego jednojezdniowego fragmentu ul. Wyszogrodzkiej. Nowa jezdnia przejmie ruch w kierunku centrum.
Realizacja została podzielona na dwa odcinki: Pierwszy obejmuje trasę od ul. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej. Tu przebudowany zostanie obiekt inżynierski na rzece Rosicy, powstanie dodatkowa jezdnia na odcinku od ul. Morelowej do ul. Harcerskiej, rondo turbinowe na skrzyżowaniu z ul. Harcerską oraz ścieżka pieszo-rowerowa. Ten odcinek od początku był planowany w układzie 2x2.
Drugi obejmuje fragment od ul. Harcerskiej do granicy miasta. W tym przypadku zaplanowano rondo na skrzyżowaniu z ul. Parcele, a wzdłuż całego odcinka powstać ma ścieżka pieszo-rowerowa. Zmodernizowany zostanie punkt preselekcyjnego ważenia pojazdów i wykonane będą zatoki autobusowe. To ten odcinek zyskał w stosunku do pierwotnych planów – planowany przekrój 2+1 zmieniono w planach na dwie jezdnie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.