Pierwsze połączenie intermodalne z Rumunią - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Kolej | Intermodal - Europa

Pierwsze połączenie intermodalne z Rumunią

| inf. pras. źródło: RynekInfrastruktury.pl/ Gopet 30.07.2018

 

Pierwsze połączenie intermodalne z Rumunią
fot. mat. pras.

Więcej z regionu:

Europa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy intermodalny pociąg łączący Polskę i Rumunię został uruchomiony przez Gopet Poland. Spedcont Łódź wybrano jako terminal przeładunkowy.
Gopet Poland ogłosił uruchomienie nowego pociągu blokowego łączącego dwa największe rynki Europy Środkowo-Wschodniej: Polskę i Rumunię.

Warto podkreślić, że jest to pierwsze kolejowe połączenie intermodalne między tymi dwoma krajami. Gopet ma doświadczenie w zarządzaniu usługami intermodalnymi, od 2014 r. posiada już pociąg blokowy łączący Rumunię z Bułgarią, a także oferuje kilka regularnych połączeń między Rumunią i Węgrami a Niemcami i Belgią.

Zespół Gopet Intermodal stanął przed wieloma wyzwaniami związanymi z wdrażaniem nowego pociągu blokowego. Największym wyzwaniem był brak infrastruktury kolejowej przez Tatry, co pozwoliłoby na skrócenie trasy przejazdu. Obecna trasa obejmuje około 1000 km, a pociąg przekracza cztery granice w zaledwie 36 godzin (czas tranzytu między terminalami). Trzy z czterech granic (Węgry – Czechy – Słowacja – Polska) znajdują się w strefie Schengen, co ogranicza formalności kontrolne jedynie do granicy rumuńsko-węgierskiej.

Wybór terminalu był ważnym punktem w "optymalizacji" całkowitego czasu tranzytu oraz końcowych operacji przewozowych. W Polsce Gopet zdecydował o wyborze terminalu Spedcont, spółki będącej częścią Grupy Pekaes, ze względu na bliskość łódzkiego biura oraz lokalizację w centrum Polski, co pozwala sprawnie i płynnie obsługiwać odbiory i dostawy od klientów z całej Polski. Terminal w Oradea został wybrany z uwagi na mniejsze obłożenie komunikacyjno-transportowe.

– Po części motywacja do opracowania nowego pociągu blokowego pochodzi od naszych klientów, którzy potrzebowali dodatkowych rozwiązań transportowych. Istnieją również znaczące korzyści ze względu na strategiczną pozycję obu krajów: pociąg możemy połączyć z istniejącymi już liniami, jeżdżącymi do Skandynawii. Możemy również zaproponować połączenia na Bałkany, z wykorzystaniem naszego innego pociągu blokowego do Starej Zagory w Bułgarii. Dalsze połączenie drogowe z wykorzystaniem własnej floty ułatwia dotarcie do Sofii lub Grecji. Rynek oferuje nam mnogość opcji, a wszystko to sprawia, że jesteśmy przekonani o szybkim wzroście częstotliwości kursowania pociągu, a także osiągnięciu maksymalnego składu 40 jednostek kontenerowych na pociąg – mówi Kameliya Vasileva, dyrektor handlowy Gopet Poland.

Pierwsze testy pociągu rozpoczęły się 11 lipca 2018 r. i przebiegły bezproblemowo dzięki profesjonalizmowi zaangażowanych partnerów operacyjnych. Obecna konfiguracja zakłada cotygodniowy wyjazd około 30 jednostek w jednym kierunku z wykorzystaniem kontenerów 45’ HC (33 miejsca paletowe o standardowym wymiarze 800x1200mm). Obecnie wyjazdy są ustalone w każdą środę z terminalu w Oradea, a także w każdy piątek z terminalu Spedcont w Łodzi. Ambicją Gopet jest szybkie zwiększenie częstotliwości wyjazdów do 2 pociągów tygodniowo i do 40 jednostek na pociąg. – Grupa Pekaes stale inwestuje w rozwój swojej kolejowej sieci drobnicowej w Europie. Dzięki tej współpracy zyskaliśmy nowe możliwości operacyjne na dużą skalę. Obecnie z terminala Spedcont, raz w tygodniu kursują pociągi na trasie Oradea – Łódź. Z naszej perspektywy jest to kolejne połączenie, dzięki któremu możemy dystrybuować kontenery w różne części Europy. Co istotne, jest to połączenie regularne – stwierdza Maciej Bachman, prezes Grupy Pekaes.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS